שיחת ועידה: מה לעשות עכשיו עם הכסף?

ועידת שוק ההון של "גלובס" סיפקה הרבה עניין למי שמחפש תשובות לשאלה שמטרידה כעת כל משקיע *אלה עיקרי ההמלצות והאזהרות שחילקו שם המומחים / רועי ברגמן

מניות ואג"ח בישראל - לונג

"המשבר באירופה חיובי עבור המשק הישראלי", את הקביעה הזאת הציג אמיר אייל, יו"ר אינפינטי. משמעו של המשבר הוא המשך סביבת הריבית הנמוכה והכסף הזול, ועבור המשקיעים זה אומר המשך התמיכה של הסביבה הכלכלית בשוק המניות המקומי וכן בשוק האג"ח, שם ממליץ אייל להישאר גם בתקופה של ירידות.

להמלצה החמה על שוק המניות המקומי הצטרף גם יעקב ויינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי של מגדל שוקי הון, שהעריך שבסוף השנה השוק יגיע לשערים גבוהים יותר מהשערים הנוכחיים.

הסקטור הפיננסי בישראל - לונג

אייל מאינפינטי ממליץ על חשיפה למניות הבנקים והביטוח המקומיות. הסיבה העיקרית לכך היא שהן מהוות אופציה על צמיחת המשק, בה הוא מאמין. בסקטור הזה הוא רואה הזדמנות להשיג תשואות עודפות לאורך זמן.

שוק המניות הבריטי - שורט

על רקע הבחירות שמתקיימות במדינה היום, ורד דר, הכלכלנית הראשית של פסגות, ציינה אתמול כי מצבה של בריטניה נחשב לחמור מזה של ארה"ב. הבחירות במדינה עשויות להסתיים בפרלמנט שאין בו רוב לאחד הצדדים, תוצאה שעל פי דר לא הייתה כמוה כבר 36 שנים. לדבריה, אלו חדשות לא טובות בזמן הכי רע עבור הבריטים, שכן בלי הכרעה ברורה קשה יהיה להחליט על תוכנית עבודה רצינית. דר מזהירה מפני מתווה צמיחה דמוי L של הכלכלה הבריטית. שיקשה על שוק המניות הבריטי להתרומם.

סקטור הטכנולוגיה - לונג

קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי בכלל פיננסים, ציין את מניות הסקטור הטכנולוגי כמרכיב מנצח בתיק ההשקעות. פלר ממליץ במיוחד על מניות אמריקניות וגם ישראליות שצומחות במכירות בשווקים מתעוררים.

זהב - לונג

ויינשטיין ממגדל שוקי הון ממליץ על הזהב כבר תקופה ארוכה. להערכתו, מחיר הזהב יעלה בלפחות 10% בשנה והוא מאמין בו. ויינשטיין מציין כי חשוב להפריד את הזהב מיתר הסחורות, שכן הוא מתפקד כמטבע ולא כסחורה.

אג"ח ארה"ב ל-10 שנים - שורט

יאיר שני, מנכ"ל משותף בדש קרנות נאמנות, ממליץ בחום להימנע מהשקעה באג"ח של ממשלת ארה"ב לתקופה של עשור. התשואה של האיגרות הללו ירדה לשפל, כתוצאה מתהליך ה-Flight to Safety של המשקיעים, ויש, לדברי שני, סיכוי גבוה לכך שהתשואות בארה"ב יעלו בהמשך. להמלצה זו הצטרף גם ויינשטיין, ממגדל שוקי הון, שציין כי אג"ח אלו מועדות לקריסה. "כשיבוא היום של האינפלציה הגבוהה זה עלול להביא לקריסתן", ציין.

חיפושי גז - לונג

כהן מאקסלנס מציין כי השוק נוטה להיות ציני בכל הקשור למניות הגז והנפט, אך לדבריו, בשנה האחרונה "קורה משהו גדול" בישראל. למרות עלייה של מאות ואלפי אחוזים במניות הסקטור הזה, כהן חושב שהפוטנציאל בענף לא מוצה והוא טוען שלא קיימת בועה בחברות חיפושי הגז. "הן יכולות להגיע לשווי כפול ומשולש", הכריז אתמול.

ביומד - לונג

ההשקעה בביומד, אחד הלהיטים של הבורסה בשנה החולפת, אינה נטולת סיכון, ציין אתמול פלר מכלל פיננסים. עם זאת, הישראלים לא המציאו את הגלגל, וגם בעולם הסקטור מייצר לאחרונה הרבה חדשות חיוביות לדבריו. על מנת לנצל נכון את פוטנציאל הסיכוי-סיכון בסקטור, פלר ממליץ להיחשף אליו בצורה מפוזרת במיוחד.

מט"ח (בעיקר אירו) - שורט

בצד השני של סקאלת ההשקעות ממליץ פלר למשקיעים להימנע מהשקעה בריביות של מטבעות, שכן מדובר בהשקעה על בסיס ספקולטיבי לחלוטין. אייל מאינפינטי ממליץ מצדו לעשות שורט על המטבעות הזרים, להבדיל מהשקל צמוד המדד. גילי כהן, מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס, ממליץ במיוחד להתרחק מהאירו ומכל השקעה שקשורה בגוש המדינות.

תחזיקו חזק, הולך להיות תנודתי

ההמלצה האחרונה חשובה במיוחד. מומחי ההשקעות הסכימו אתמול בכנס כי השוק הולך להיות תנודתי ביותר. "שיני מסור", כינה זאת כהן מאקסלנס, כדימוי לצורת הגרפים שהשווקים עומדים לייצר. עם זאת, הוא ציין כי השוק הישראלי לא יקר לדעתו, ובגלל התנודתיות צריך לחפש את ההזדמנויות ברמת הסקטורים ולא ברמת השוק כולו.