עושה רעש: "עספור" - התוכנית הכי מדוברת ברשת בחודש אפריל

עפ"י חברת המחקר באזילה, באפריל התנהלו כ-2,600 שיחות על התוכנית המשודרת ב-HOT - זאת בהשוואה ל"ארץ נהדרת" שייצרה כ-1,600 שיחות ■ "מדובר בהוכחה כי המדיום שבו נצפית התוכנית אינו רלוונטי יותר"

טבלת הרייטינג המסורתית אמנם מעידה כי "ארץ נהדרת" היתה התוכנית הכי פופולרית בחודש אפריל, אולם באינטרנט, מתברר, השיחה הערה מתנהלת גם סביב תוכניות טלוויזיה שלא נכללות בטבלת הרייטינג.

על-פי חברת המחקר וניטור התוכן באזילה, יתכן כי נתוני הרייטינג של הטלוויזיה אינם משקפים את העניין האמיתי שיש לציבור בתוכניות הטלוויזיה, שכן הם לא משקללים את השיחה שנוצרת ברשת סביב התוכניות הללו, ואת העובדה שצופים רבים צורכים את התוכניות הללו רק באינטרנט או ב-VOD.

בפוסט שהעלתה החברה בבלוג האישי שלה הוצגו ממצאים המעידים כי תוכניות הטלוויזיה שזוכות לרייטינג הגבוה ביותר אינן בהכרח התוכן שמעורר את המעורבות הגבוהה ביותר בקרב הצופים.

כך, לדוגמה, באזילה מצאה כי בחודש אפריל התוכנית המדוברת ביותר ברשת היתה "עספור" (הפקת מקור של HOT) עם כ-2,600 שיחות - בהשוואה ל"ארץ נהדרת" שייצרה כ-1,600 שיחות.

תוכניות מקור נוספות של HOT - "הבורר" ו"נבלות" - נכנסו אף הן לרשימה של באזילה.

על-פי הנתונים של באזילה, רוב השיחה סביב "עספור" מתנהלת בפייסבוק (כ-75% מסך כל השיחות), אבל גם בפורומים של צעירים (באתר FXP) ובאתרי תוכן כדוגמת ynet. גם "ארץ נהדרת" נהנתה משיחה ערה בזירות הללו ברשת, אם כי בהיקפים נמוכים יותר.

לדברי באזילה, היקפי השיחה ברשת סביב תוכניות טלוויזיה הם ההוכחה הטובה ביותר לכך שהמדיום שבו נצפתה התוכנית כבר אינו רלוונטי.

ההבדלים בין התוכניות הפופולריות בטלוויזיה וברשת נובעים גם מכך שבתוצאות הרייטינג מופיעות רק תוכניות של ערוצים מסחריים, ולא של חברות הכבלים והלוויין. אולם, הם נובעים גם מהעובדה שמדידת הרייטינג של תוכניות הטלוויזיה אינה משקללת את השיחה שנוצרת ברשת ולא יודעת לכמת איזה תוכן טלוויזיוני יוצר את המעורבות הגבוהה ביותר של הצופה.

22
 22