פולאר יוצאת מהרכבת הקלה בירושלים

גורמים המקורבים לסיטי-פס: "מי שירכוש את המניות יעשה עסקה מצוינת. המחיר לא גבוה"

חברת פולאר השקעות מנהלת מגעים למכירת אחזקותיה בקבוצת סיטי-פס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, כך נודע ל"גלובס". פולאר מחזיקה כיום ב-27.5% ממניות סיטי-פס, שהיא בעלת הזיכיון להקמת הרכבת הקלה בעיר.

המגעים מתנהלים, בין היתר, עם קרן תשתיות ישראל (IIF) שבבעלות קבוצת הראל, עו"ד יהודה רווה וירון קסטנבאום, וכן עם גורם נוסף. על-פי הערכות, פולאר עשויה למכור את אחזקותיה במחיר נמוך יותר מאשר רשומה השקעתה בסיטי-פס בספרים.

גורמים בכירים מקורבים לסיטי-פס עודכנו בדבר המגעים באופן לא פורמאלי. הגורמים ציינו כי מדובר בהזדמנות עבור המשקיעים החדשים, לנוכח הדף החדש שנפתח מול המדינה ועיריית ירושלים, "מי שירכוש את מניותיה של פולאר ייעשה עסקה מצוינת. המחיר לא גבוה, ויש יותר ודאות מאשר בעבר".

על-פי הערכות בענף התחבורה, פולאר שנכנסה מראש לפרויקט כמשקיע פיננסי מעוניינת למכור את אחזקותיה על רקע הקשיים שהתעוררו במיזם, ובשל מדיניות הבעלים החדשים של החברה להתמקד בפעילות הנדל"ן. שאר השותפות בסיטי פס הן אשטרום (27.5%), הראל (20%), אלסטום (20%) וקונקס מקבוצת ואוליה (5%).

פולאר החזיקה בעבר ב-37.5% מקבוצת סיטי פס, ובסוף 2004 מכרה 10% ממניותיה לחברת הביטוח הראל שנכנסה כשותפה ב-20% מהמניות תוך דילול אחזקותיהן של אשטרום ופולאר.

פולאר השקעות עברה לפני שנה לשליטת איל הנדל"ן, זיל פלדמן ודובי וייס, שרכשו את החברה מידי קבוצת שרם-פודים, זאת תוך גיבוש אסטרטגיה להפיכת פולאר לחברת אחזקות המתמקדת בפעילות הנדל"ן והתיירות. עקב הקשיים בפרויקט, מועד ההקמה של הרכבת הקלה בירושלים נדחה באחרונה רשמית ל-2010, עיכוב של 19 חודשים לעומת לוח הזמנים המקורי.

קרן תשתיות לישראל, המנוהלת על-ידי קסטנבאום, פועלת בענף התשתיות מזה כשנה וחצי ומתמחה בהשקעות בתחומי אנרגיה, המים, איכות הסביבה ותחבורה.

בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים של הכנסת את הסכם הפשרה עם סיטי-פס במסגרתו, תקבל החברה פיצוי של 150 מיליון שקל תמורת ויתור על תביעות עתידיות מצד הזכיין. ההסכם קובע, כי לוחות הזמנים של הפרויקט יוארכו ב-19-20 חודשים, ואילו תקופת הזיכיון תוארך בשמונה חודשים.

הפרויקט כולל 8 קווים, מהם הוצא למכרז הקו הראשון, שאורכו 13.8 ק"מ, המתחיל בפסגת זאב, עובר דרך רחוב יפו עד הר הרצל. עד כה השלימה סיטי-פס הנחת מסילה לאורך 4-5 ק"מ. בפולאר והראל סרבו להגיב.