אלביט תספק למשרד הביטחון הישראלי מל"טים ב-50 מיליון ד'

תספק את המל"ט מסוג הרמס 900 שהוא בעל ביצועים משופרים

חטיבת המל"ט של אלביט מדווחת על עסקה שנייה תוך חודש. לאחר שבאפריל דיווחה החברה כי תספק תמיכה לוגיסטית בהיקף של 70 מיליון דולר לפרויקט ה-Watch Keeper באנגליה למשך שלוש שנים, הודיעה היום אלביט כי זכתה במכרז של משרד הביטחון לאספקת מל"טים, בהיקף של 50 מיליון דולר, שתתפרס אף היא על פני שלוש שנים.

במסגרת החוזה החדש תספק אלביט לצה"ל לראשונה מל"טים מסוג הרמס 900, אשר ביצע את טיסת הבכורה שלו בדצמבר האחרון. מדובר במל"ט בעל ביצועים משופרים כגון טיסה בגובה 30 אלף רגל, שהייה ארוכה באוויר של עד 30 שעות, יכולת נשיאת מטענים עד 300 ק"ג, וכן יכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים. המל"ט מונחה על-ידי תקשורת לוויינים, כך שטווח הפעולה שלו אינו מוגבל.

ההרמס 900 מבוסס על מערכת ההרמס 450, אשר נמצא בשימוש בצה"ל, ובמסגרת העסקה תספק אלביט מל"טים נוספים מדגם זה. ההרמס 900 משתלב במערך של ההרמס 450 ומופעל מקרון שליטה משותף, המאפשר יכולת טיסה אוטונומית ומערכות נוספות המשותפות לכל מערכות המל"טים ממשפחת ההרמס. עובדה זו מאפשרת לכל צבא המפעיל הרמס 450 לשלב את ההרמס 900 ללא צורך בהקמת תשתיות מיוחדות.

חיים קלרמן, ראש חטיבת המל"ט של אלביט, אמר היום ל"גלובס" כי "מדובר באירוע חשוב. החתימה על החוזה משלימה את טווח המל"טים שאנחנו מספקים למשרד הביטחון, החל מהסקיילארק שמשמש את זרוע היבשה, דרך ההרמס 450, עמוד השדרה של מערך המל"טים של הצבא, וכלה בהרמס 900 שמשלים את השדרה". הוא ציין עוד כי "80%-85% מהמל"טים שנמצאים בשירות צה"ל, הם מתוצרת אלביט מערכות".

עד כמה הבחירה של צה"ל תשפיע על מדינות אחרות?

קלרמן: "הזכייה תהיה משמעותית מאוד כשנבוא עם המל"ט החדש למכרזים בחו"ל".