גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברים יש לא רק בפייסבוק: איך בונים מועדון לקוחות אפקטיבי?

מועדון לקוחות אטרקטיבי הפך בשנים האחרונות לכלי שיווקי אפקטיבי מאוד, שאם עובדים איתו נכון הוא יכול להכפיל את מחזור המכירות ■ כך עושים זאת נכון

הדקלום של הקופאית בסופרמרקט "יש חבר מועדון?" הפך בשנים האחרונות לא רק לבדיחה פופולרית, אלא גם לכלי שיווקי אפקטיבי. יותר ויותר עסקים, קטנים כגדולים, מתהדרים היום במועדון לקוחות אטרקטיבי - כזה שמציע לחבריו שלל מבצעים, הנחות ומתנות - מתוך הבנה כי מדובר בכלי מסחרי שיכול להניב תוצאות גבוהות יחסית להשקעה בו: שימור לקוחות קיימים והגברת נאמנותם למותג, גיוס לקוחות חדשים, וכפועל יוצא מכך - הגדלת מחזור המכירות.

"ההשקעה הכרוכה בהקמה ובתחזוקה של מועדון לקוחות בטלה בשישים לעומת הרווחה העתידית שהיא מביאה עמה לבית העסק", אומר היועץ העסקי ובעלי קבוצת קומליין, עדי פלאוט.

לדבריו, "מועדון לקוחות הוא השקעה לטווח ארוך ששכרה בצדה, לכן חשוב לבצע נכון את כל הפעולות הנדרשות להקמת המועדון וניהולו, לא להסס להשתמש בספק חיצוני כדי לבסס את פעילות המועדון, ולעקוב בשבע עיניים אחרי גרף המכירות העולה/היורד כדי לשפר את פעילות מועדון הלקוחות כל הזמן".

רחלי נטע, מנכ"לית חברת השיווק "פרומו" מקבוצת קומליין, מוסיפה: "המרכיב החשוב ביותר בהקמת מועדון לקוחות מוצלח הוא מערכת ניהול קשרי לקוחות - CRM. מערכת כזאת מבצעת עבור העסק מעקב וניהול אוטומטי של המאגר וחוסכת עשרות שעות כוח-אדם על ניהול, תחזוקה, פילוח, בדיקות ועוד. ככל שהמערכת טובה יותר - כך ניתן להפיק ממנה הרבה יותר".

"המועדון אחראי ל-50% ממחזור המכירות שלנו"

לדעת פיני פרטוק, מבעלי "זברה", בתחרות הגדולה של היום חובה למצוא דרכים לייצר נאמנות לקוח, ואחת מהן היא מועדון לקוחות

פיני פרטוק / צלם תמר מצפי

זברה יונייטד
פעילות: רשת אופנת דיסקאונט לכל המשפחה
שנת הקמה: 1996
בעלים: זאב זינגר (37.5%), פיני פרטוק (37.5%) ויו"ר אקסלנס קופות גמל ופנסיה אבי דויטש (25%)
מספר עובדים: 250
מספר חנויות: 17
מספר חברי מועדון: 150 אלף
מחזור מכירות שנתי: כ-95 מיליון שקל

* הסיבה להקמת מועדון הלקוחות:

"לפני 9 שנים הקמנו את מועדון הלקוחות שלנו כי נמאס לנו שכל רגע חבר, שכן או קרוב משפחה אחר מתקשר ומבקש מאיתנו הנחה", מספר פרטוק. אחרי שהגיעו מים עד נפש, פרטוק ושותפו, זאב זינגר (ב-2007 הצטרף אליהם כשותף שלישי אבי דויטש, יו"ר אקסלנס קופות גמל ופנסיה), הבינו שפתרון הבעיה טמון במועדון לקוחות. "זה התחיל בהנפקת כרטיסי הנחה - והתפתח למועדון לקוחות פעיל המונה כיום 150 אלף לקוחות", אומר פרטוק.

* תקציב מועדון הלקוחות:

"25% מתקציב השיווק והפרסום של 'זברה', העומד על כמיליון וחצי שקל, מוקצה לטובת תפעול מועדון הלקוחות. כמו כן, הקצנו שני עובדים המטפלים, בין היתר, בתפעול השוטף של המועדון. בנוסף, יצרנו תמריצים ובונוסים לקופאיות שמצרפות הכי הרבה חברים חדשים למועדון".

* חשיבות מועדון הלקוחות ותרומתו לשורה התחתונה:

"בתחרות הגדולה של היום, חובה למצוא כמה שיותר דרכים לייצר 'נאמנות לקוח'. הדרך החשובה ביותר בעינינו היא בניית צוות כוח-אדם איכותי שיודע לתת ללקוחות שירות שבא לידי ביטוי במכירות, ואחר-כך מועדון לקוחות שיודע לייצר תנועת קונים חוזרת ולהגדיל את סל הקנייה של חבר המועדון".

עוד לדברי פרטוק, מועדון הלקוחות אחראי לכ-50% ממחזור המכירות של הרשת. "לעניות דעתי, מועדון לקוחות צריך להוות לפחות 40% ממחזור המכירות של העסק. בפחות מזה הוא לא אפקטיבי, ואין היגיון להקים ולתחזק אותו".

* כמה הוא עולה ללקוח:

"40 שקל בשנתיים הראשונות, ואחרי כן 20 שקל לחידוש שנתי. אנחנו גובים כסף עבור ההצטרפות והחידוש, לא כדי להגדיל את נתח ההכנסות שלנו אלא כדי ליצור ערך למועדון ולמנוע זילות שלו. כולנו יודעים שמשהו שניתן בחינם מתקבל אחרת, ביתר זלזול, ממשהו שעולה לנו כסף".

* מה אתם נותנים בתמורה:

"הנחה גורפת של 5% על כל קנייה. בנוסף, מבחר מוצרים בהנחה של 50% ומדי פעם מתנות ממותגות 'זברה' כמו ריחן לרכב, כובעים ומחזיקי מפתחות. בעולם של היצע ותחרות אדירה צריך להתבדל מהמתחרים. אלא שהיום, בניגוד לשנים עברו, לעסקים רבים יש מועדון לקוחות, וקשה להתבדל. לכן, הצלחה של מועדון היא לא בעצם קיומו אלא ברמת האטרקטיביות השוטפת שלו. אנחנו כל הזמן חושבים איך 'לפתות' את חברי המועדון שלנו".

* איך מקימים ומנהלים נכון מועדון לקוחות:

"לא מקימים מועדון לקוחות אם לא מתכוונים לתפעל ולטפח אותו בצורה יסודית ואמיתית. הזנחה של מועדון לקוחות פירושה פגיעה בתדמית ובמוניטין של העסק".

"תקציב המועדון עומד על 14% מהמחזור של הרשת"

כשהפכו לרשת ממותגת בפריסה ארצית, הגיעו בעלי Scoop למסקנה שהם חייבים להקים מועדון לקוחות כדי להגדיל את מחזור המכירות

Scoop
פעילות: יבוא ושיווק נעליים
שנת הקמה: 1992
בעלים: האחים פרדי ורוני אינסאז
מספר עובדים: 170
מספר חנויות: 40
מספר חברי מועדון: 19 אלף
מחזור מכירות שנתי: 50 מיליון שקל

* הסיבה להקמת מועדון הלקוחות:

במארס השנה - 18 שנה אחרי שהקימו את העסק שלהם: Scoop, יבוא ושיווק נעלי נשים - האחים רוני ופרדי אינסאז החליטו שגם הם רוצים מועדון לקוחות.

"מיום הקמתה ועד שנת 2008, הרשת שלנו מנתה מספר חנויות רחוב בודדות ולא התנהלה כרשת ממותגת בפריסה ארצית. בשנת 2008 החלטנו להרחיב את הרשת ולמתג אותה מחדש. אחרי שמיצינו את הפריסה, וכחלק מתהליך המיתוג, הקמנו השנה את מועדון הלקוחות. היתרון בלעשות זאת באיחור, שזה אפשר לנו לראות ולבחון איך ומה מציעים המועדונים של המתחרים שלנו", אומר פרדי אינסאז.

* תקציב מועדון הלקוחות:

"תקציב המועדון עומד על כ-20 אלף שקל בחודש, שהם 240 אלף שקל בשנה, המהווים כ-14% מהמחזור השנתי של הרשת".

* חשיבות מועדון הלקוחות ותרומתו לשורה התחתונה:

"התחרות הקשה של היום מכתיבה ומחייבת מועדון לקוחות פעיל ואטרקטיבי כמעט בכל בית עסק. זה חשוב לחיזוק נאמנות הלקוח למותג ושמירתו, לגיוס לקוחות חדשים ולהגדלת מחזור המכירות".

* כמה הוא עולה ללקוח:

"לא עולה. בחרנו לא לגבות כדי להתבדל ממתחרים רבים שכן גובים עבור הזכות להיות חבר מועדון שלהם".

* מה אתם נותנים בתמורה:

"אנחנו לא משהו קבוע. המבצעים, ההנחות והמתנות משתנים. מתנות, למשל, אנחנו נותנים לחברות מועדון שלנו שקונות מעל קנייה בסכום מסוים".

* איך מקימים ומנהלים נכון מועדון לקוחות:

"מנתחים ומפלחים את קהל היעד, ולפי זה מתאימים ומכוונים את הפעילות של מועדון הלקוחות. למשל, אנחנו עושים פילוח לפי גיל הלקוחות והאזור הגיאוגרפי ממנו הן מגיעות".

"מועדון מושקע מתאים רק לעסקים עם מוצרים זולים"

בעלי "רהיטי גבעת ברנר" חושבים שבשבילם הכי מתאים מועדון לקוחות "לייט", כזה שהתפעול שלו לא מצריך יותר מדי משאבים

יוני בן-פורת / צלם תמר מצפי

רהיטי גבעת ברנר
פעילות: ייצור רהיטים
שנת הקמה: 1934
בעלים: האחים יוני ויגאל בן-פורת
מספר עובדים: 40
מספר חנויות: 5
מספר חברי מועדון: 13 אלף
מחזור מכירות שנתי: 15 מיליון שקל

* הסיבה להקמת מועדון הלקוחות:

במפעל "רהיטי גבעת ברנר" מצדדים במועדון לקוחות "לייט". כלומר, בכזה שהתפעול שלו לא מצריך יותר מדי משאבים. לפני 7 שנים - שנה אחרי שהפכה מחברה בבעלות קיבוצית (גבעת ברנר) לחברה בבעלותם הפרטית של האחים יוני ויגאל בן-פורת - הקימה "רהיטי גבעת ברנר", בעצת משרד פרסום, את מועדון הלקוחות שלה.

"מועדון הלקוחות שלנו פועל בפורמט של דיוור ישיר באינטרנט ובדואר, מספר פעמים בשנה", אומר יוני בן-פורת.

* תקציב מועדון הלקוחות:

"10% מתקציב השיווק והפרסום השנתי שלנו, העומד על 600 אלף שקל, מופנה לתפעול המועדון, שנמצא בתחום אחריותו של מנהל השיווק. מועדון מפואר ומושקע מתאים לבתי עסק עם מוצרים יומיומיים זולים, לא לרהיטים. רהיטים לא קונים כל יום, לכן השקעה מאסיבית במועדון לקוחות של עסק כזה לא תצדיק את עצמה".

* חשיבות מועדון הלקוחות ותרומתו לשורה התחתונה:

"בעולם תחרותי ונטול 'נאמנות לקוח', יש חשיבות אדירה לפעילות מועדון לקוחות. עדיין צריך 'לפתות' לקוחות עם מבצעים והנחות, אחרת הם יילכו למתחרים. הפעילות שלנו תורמת לגידול שנתי של 5%-10% במחזור המכירות. למרות התרומה הזאת למחזור, אנחנו לא יוזמים יותר מדי הנחות ומבצעים, כי מדובר ברהיטים ואנחנו לא רוצים להימאס על הלקוחות".

* כמה הוא עולה ללקוח:

"לא עולה".

* מה אתם נותנים בתמורה:

"הנחה גורפת של 5%-10% בקנייה, תלוי במוצר הנרכש. בנוסף, מבצעי הנחות שונים, בעיקר בתחום חדרי הילדים והנוער, כי שם ההתמחות שלנו, ושם התחרות הגדולה יותר. יש מבצעים שהצליחו לנו יותר, ויש כאלה שפחות. כמו כן, אנחנו מחלקים קופונים, כמו למשל 200 שקל על קנייה מעל 1,000 שקל".

* איך מקימים ומנהלים נכון מועדון לקוחות:

"בוחנים את כדאיות מועדון הלקוחות לעסק ומשקיעים בו בהתאם".

10 טיפים לתפעול מועדון הלקוחות לטובת השורה התחתונה

על-פי יוסי אירני, מנכ"ל משותף ומבעלי קבוצת "אירני סחר":

יוסי אירני / צלם תמר מצפי

1. יצירת ערך מוסף לחברי המועדון:

כל מועדוני הלקוחות המצליחים מתאפיינים בייצור ערך מוסף ייחודי לחברים. צריך לחשוב מה ירגש את החברים: דיוורים מושקעים גרפית, גימיקים או שפה אישית? זה מגדיל את הסיכוי שהלקוח יתפתה להגיע ולקנות.

2. מתן הטבות ייחודיות ותחושת שייכות:

להטבות הניתנות לחברי המועדון יש עלות. עם זאת, מוכח כי חברי מועדון שמנצלים את ההטבות הם לקוחות מרוצים, נאמנים ורווחיים יותר. הדרך לעודד היא ליצור עבורם הטבות ייחודיות במספר ערוצים ולתת להם תחושה שזכו להיות חלק ממשפחת המועדון.

3. יצירת קשר ישיר עם הלקוחות:

יש לוודא הזנה מלאה של כל פרטי הקשר הרלוונטיים של הלקוח. ערוץ תקשורת ישיר ללקוח הוא יעיל וזול יותר מכל מדיה פרסומית. הפנייה הרווחת כיום היא פנייה אישית בשמו של חבר המועדון, ולכוון את המוצרים, את המבצעים ואת הפריטים לאופי והרגלי הקנייה שלו.

4. מעקב אחרי רציפות הקשר עם הלקוחות:

אפיין כל חבר מועדון במונחי עוצמת ההתקשרות שלו עם הרשת: תדירות ביקורים והיקף קניות. עקוב אחר רציפות הקשר ופעל למניעת שחיקה. במקרים כאלה, טלפון אישי משירות הלקוחות בסגנון "הגיע משהו שתאהב" יעשה את העבודה.

5. לא להגזים בקשר עם הלקוחות:

יש להקפיד על מינון התקשורת עם הלקוח. תקשורת עודפת מוזילה את המועדון ויוצרת התנגדות. קרי, לקוח שמוצף בהטבות לא מגיב. צריך ליצור מצב של נחשקות ומינון נכון.

6. קביעת יעדים למועדון הלקוחות:

הגדר במדויק מהן התוצאות הרצויות ממועדון הלקוחות. לדוגמה, הגדלת תדירות הביקורים, הגדלת סל הקניות, גיוס לקוחות וכדומה.

7. למד את נטיות הצריכה של הלקוחות:

אפיין כל לקוח במונחי העדפות הקנייה שלו, למשל, סוג הפריטים המועדפים, המותגים האהובים וכדומה. באופן זה תוכל לפנות אל הלקוח בהצעות רלוונטיות, להגביר יעילות ולייצר חיבור רגשי.

8. תגמול לקוחות ותיקים:

תמיד קיים תמריץ למבצעי גיוס ללקוחות חדשים. זכור תמיד, כי זול וקל יותר לשמר לקוח קיים מאשר לגייס לקוח חלש. הקפד לא לשכוח את הלקוחות הוותיקים.

9. התמקד בלקוחות פרמיום:

כפי שקורה במקרים רבים, גם במועדון לקוחות אחוז קטן מהלקוחות אחראי על אחוז גבוה מההכנסה. פעילויות מול לקוחות פרמיום נוטות להיות כלכליות ויעילות יותר.

10. למי כל זה כדאי:

לעסק עם מגוון מוצרים מצומצם או עם מוצרים בעלי ערך כספי לא גבוה - לא שווה להשקיע במועדון לקוחות. כך גם אם מדובר בעסק עם תדירות ואינטראקציה לא גבוהה עם הלקוח. לעסק שיש לו מספיק רווחיות ויכול לצ'פר את הלקוח - כדאי להקים מועדון לקוחות.

עוד כתבות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין