האחים נאוי מציגים: תיק אשראי של 500 מ' ש', ורווח רבעוני של 11 מ' ש'

דורי נאוי: "האסטרטגיה שלנו היא להגיע לתיק אשראי של מיליארד שקל; מספר הפניות אלנו הולך וגדל - אחד מספר לשני"

מכונת המזומנים של האחים שאול ודורי נאוי ממשיכה לספק את הסחורה: קבוצת האחים נאוי, הפועלת בתחום האשראי החוץ בנקאי, סיימה את הרבעון השלישי עם שיא הכנסות מימון בגובה 20 מיליון שקל (צמיחה של 32% לעומת הרבעון השני), ורווח נקי של 11 מיליון שקל (שיפור של 23%).

בסיכום תשעת החודשים הראשונים נרשמו הכנסות מימון של 40 מיליון שקל, ורווח נקי של 33 מיליון שקל. מרבית ההכנסות נובעות מעמלות מניכיון שיקים, אך ברבעון הראשון נרשמה גם הכנסות בגין הטבת מס נדחה בסך 10 מיליון שקל - זאת לאור חוות דעת משפטית, כי הסיכויים לקיזוז רווחי החברה מול ההפסדים שנצברו לצורך מס, הם מעל 50%. הוצאות חובות מסופקים ואבודים הסתכמו ברבעון ב-575 אלף שקל.

שווי שוק של 86 מיליון שקל

בתחילת השנה השלימו האחים נאוי את רכישת השלד הבורסאי גולדן אקוויטי מידי אביחי סטולרו ומנחם אורן, כנגד הזרמה של 50 מיליון שקל, ויצקו לתוכו את פעילות הממסרים הדחויים הפרטית שלהם. השלד נרכש עם הפסדים צבורים של כ-200 מיליון שקל - סכום שצומצם בינתיים ל-167 מיליון שקל.

תיק האשראי שהעמידה החברה ללקוחותיה בסוף ספטמבר עמד על 472 מיליון שקל. בכוונת האחים להתרחב, והחברה מדווחת כי הדירקטוריון אישר לה פנייה לבנקים לצורך קבלת אשראי עד לגובה של 850 מיליון שקל נוספים - כפול מהאשראי הבנקאי המשמש אותה כיום.

האחים נאוי מנהלים את העסק הרווחי שלהם במשרדים צנועים ברחוב נחמני בתל אביב. שאול נאוי מכהן בתפקיד היו"ר, ודורי נאוי הוא המנכ"ל. בעקבות תיקון 16 לחוק החברות התפטר בחודש שעבר שאול מתפקיד סמנכ"ל הכספים, ובמקומו מונה אביב אפרים. קשה אולי להאמין, אולם האחים נאוי מושכים משכורת חודשית של 25 אלף שקל בלבד עבור כל אחד מהם. בני משפחה רבים מכהנים בתפקידים שונים בחברה, כפי שהיה גם לפני הפיכתה לציבורית.

דורי נאוי אמר היום ל"גלובס": "אנו מצפים להמשיך לגדול עקב בצד אגודל, ומסוגלים להגיע למסגרות אשראי גדולות יותר. האסטרטגיה שלנו היא להגיע לתיק אשראי של מיליארד שקל בצמיחה של רבעון אחר רבעון ולא במכה אחת. עברנו את אחד הרבעונים הטובים בתולדות החברה, ואנו נערכים קדימה. מספר הפניות אלנו הולך וגדל - אחד מספר לשני".

החברה נסחרת לפי שווי של 86 מיליון שקל - קרוב מאוד להון העצמי שלה, העומד על 83 מיליון שקל.