ברנמילר מגייסת 7.5 מיליון דולר בהנחה של 20% על המחיר בבורסה

היקף ההנפקה הפרטית של חברת האנרגיה הירוקה יוכפל אם תרשום את מניותיה למסחר בנאסד"ק • אבי ברנמילר: "ועידת האקלים בגלזגו תספק רוח גבית לפעילותנו"

אבי ברנמילר, מייסד, מנכ"ל ויו"ר ברנמילר אנרג'י / צילום: יח''צ
אבי ברנמילר, מייסד, מנכ"ל ויו"ר ברנמילר אנרג'י / צילום: יח''צ

מניית האנרגיה הירוקה  ברנמילר אנרג'י  מזנקת היום (ג') בבורסה בכ-6%, לאחר שהחברה עדכנה בבוקר כי היא מגייסת סכום שעשוי להגיע עד לכ-15 מיליון דולר. הגיוס יבוצע בהקצאה פרטית שתבוצע בשני חלקים שווים למור בית השקעות, לקרן הגידור קלובר וולף ולקרן ההשקעות האירופית אלפא קפיטל אנסטאלט.

בשלב הראשון תגייס ברנמילר 7.5 מיליון דולר (כ-23 מיליון שקל) בתמורה להקצאת כ-3.4 מיליון מניות של החברה (כ-14% מההון) למור וקלובר וולף. כלומר, החברה מקצה את המניות במחיר של 2.2 דולר, 6.84 שקלים, נמוך בכ-20% ממחיר הנעילה של המניה אתמול בתל אביב. מועד ההשלמה של שלב זה יחול תוך שלושה ימי מסחר ממועד קבלת אישור אסיפת בעלי המניות ואישור הבורסה.

בשלב השני, שיבוצע לאחר קבלת אישור לרישום החברה בנאסד"ק, אמורה ברנמילר לגייס עוד 7.5 מיליון דולר תמורת הקצרה של כ-3.05 מיליון מניות (12.7% מההון) ו-348,968 כתבי אופציה לאלפא קפיטל.

במסגרת הסכם ההשקעה נקבע כי החברה תעשה שימוש בכסף לצורך מימון ההון החוזר שלה. בברנמילר מציינים כי הגיוס עשוי לסייע לחברה לענות על דרישת ההון העצמי המינימאלי הנדרש במסגרת רישום ניירות הערך של החברה למסחר בנאסד"ק.

את ברנמילר אנרג'י ליוו בעסקה עורכי הדין עודד הר אבן ורעות אלפיה, ממשרד סאליבן תל אביב.


נתקלה בקשיים למימון פרויקט רותם 1 

ברנמילר אנרג'י (Brenmiller Energy), שהוקמה בשנת 2012, מוגדרת כ"חברת טכנולוגיה לאגירת אנרגיה תרמית", המבוססת על רעיון שפותח "על רקע הניסיון העשיר של מובילי החברה בראשות אבי ברנמילר", המייסד, המנכ"ל ויו"ר החברה.

המערכת של ברנמילר לאגירת אנרגיה תרמית מורכבת משלושה אלמנטים מרכזיים: אגירת אנרגיה תרמית, מחליפי חום וגנרטור קיטור, הכלולים באותה יחידה, שעושה שימוש בסלע מרוסק כחומר האגירה. בנוסף, טכנולוגיית האגירה יכולה להשתמש במקורות חום מרובים ומתאפיינת ברב שימושיות גם מבחינת פריקת האנרגיה. היא יכולה לספק אנרגיה בצורה של קיטור, מים חמים, אוויר או חשמל.

בתחילת דרכה הבורסאית ברנמילר התרכזה דווקא בפרויקט רחב-היקף יחסית - פיתוח פרויקט רותם 1, שנחשב פרויקט הדגל שלה, להקמה והפעלה של תחנת כוח לייצור חשמל באמצעות שילוב אנרגיה מקרינת השמש ומגז טבעי, שיימכר לחברת החשמל. מיזם זה ממוקם בפארק התעשיות רותם, הסמוך לדימונה.

פרויקט זה, שדרש את עיקר משאביה של ברנמילר, העיב על פעילותה עד שהיא נתקלה בקשיים לממנו, והגיעה למצב שהיא מפרה את תנאי הסכם המימון עליו חתמה מול בנק לאומי. עד היום הושקעו בפרויקט עשרות מיליוני שקלים, ולפי הערכת החברה נדרשים עוד עשרות מיליוני שקלים נוספים להשלמתו.

"אנו נמצאים בתנופת פעילות משמעותית" 

ברנמילר השלימה את הנפקת מניותיה הראשונית בת"א באוגוסט 2017, אלא שלאחר ההנפקה מנייתה הלכה בכיוון אחד ברור - למטה, עד לתחילת 2020. זאת, בעת שעתידה היה לוט בערפל, עם הערת "עסק חי" שליוותה את הדוחות, חוסר יכולת לייצר הכנסות ולעמוד בתנאי מימון שהעמיד לה בנק לאומי, והפסדים מצטברים. מאז זינקה המניה והכפילה את שוויה פי 9 עד לנובמבר 2020 ולאחר מכן צנחה בחזרה וכעת היא נמוכה בכ-40% ממחירה בעת ההנפקה. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-220 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של 2021 סיימה החברה עם הכנסות זעומות של 930 אלף שקל, הפסד תפעולי של כ-19 מיליון שקל והפסד נקי של כ-17 מיליון שקל. בקופת החברה היו בסוף יוני השנה מזומנים בהיקף של כ-18 מיליון שקל.

אבי ברנמילר ציין היום כי "גיוס הון זה הינו חלק משמעותי בהיערכותנו לרישום החברה בבורסת הנאסד"ק בארה"ב. אנו נמצאים בתנופת פעילות משמעותית עם פרויקטים בשלבים מתקדמים בברזיל, בארה"ב, באיטליה ובישראל, ומעריכים כי ועדת האקלים בגלזגו שמתקיימת השבוע תספק רוח גבית משמעותית לפעילותינו".