הקרנות הוותיקות בתופין ויתרו על מהלך אקטיביסטי, ועדיין יוצאות ברווח ניכר

קרן Marker דיווחה שחילקה את כל מניות תופין שהיו בידיה למשקיעים בקרן, ובכך הצטרפה לקרן קטליסט שעשתה זאת מספר חודשים מוקדם יותר

ראובן הריסון (מימין) ורובי כיטוב, מייסדי חברת תופין (Tufin), בבורסת ניו יורק / צילום: יח''צ / צילום: יח''צ
ראובן הריסון (מימין) ורובי כיטוב, מייסדי חברת תופין (Tufin), בבורסת ניו יורק / צילום: יח''צ / צילום: יח''צ

לפני כשנתיים וחצי הונפקה בבורסת ניו יורק חברת הטכנולוגיה תופין , לפי שווי של 480 מיליון דולר. כבר תקופה ארוכה שמניית תופין נסחרת מתחת למחיר ההנפקה שלה, וכיום, למשל, שווייה עומד על 361 מיליון דולר.

כמעט שנה חלפה מאז ששתיים מהקרנות המחזיקות במניית תופין חברו יחד למה שהיה נראה כמאבק אקטיביסטי ודרישה להצפת ערך בחברה, אך נראה שהמאבק (שלא היה) הסתיים סופית בסוף השבוע, כשקרן Marker דיווחה שחילקה את כל מניות תופין שהיו בידיה למשקיעים בקרן. בכך הצטרפה מרקר לקרן קטליסט שעשתה זאת מספר חודשים מוקדם יותר.

תופין, שהוקמה על-ידי רובי כיטוב (מנכ"ל) וראובן הריסון (מנהל הטכנולוגיה), מספקת פתרונות לאכיפת מדיניות אבטחת מידע בסביבות שונות בארגונים. קרן מרקר הייתה אחת מהמשקיעות הוותיקות בחברה.

מרקר, הקרן של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר, שלימים נרכשה על-ידי Innovation Endeavors, השקיעה בתופין בשנת 2011 והשתתפה בהמשך בסבבי גיוס נוספים. קטליסט, בראשותו של אדוארד קוקירמן, הייתה משקיעה ותיקה עוד יותר, שנכנסה להשקעה בתופין בסבב הגיוס הראשון שלה בשנת 2007, וגם היא השתתפה בסבבי גיוס נוספים.

הסכימו לשתף פעולה בניהול השקעותיהן בתופין

כאמור, בשנה שעברה הודיעו שתי הקרנות כי הסכימו לשתף פעולה בניהול ההשקעות שלהן בתופין, על רקע נפילת המניה למחיר של כ-9 דולרים (לעומת 14 דולר בהנפקה) וכי הן מתכננות לתאם ביניהן פעילויות שעשויות לכלול בין היתר דיאלוג עם ההנהלה והדירקטוריון על הזדמנויות למקסום הערך לבעלי המניות וכן שכירת יועץ פיננסי לבחון הצעות לרכישת החברה.

בתקופה שחלפה מאז כבר הגיעה מניית תופין למחיר של כ-18.9 דולר וחזרה לרדת, והיא נסחרת כיום במחיר דומה למחירה בעת הדיווח המקורי של שתי הקרנות (9.5 דולרים).

מכרו מניות בהנפקה משנית בסוף 2019

בכל מקרה, שתי הקרנות, מרקר וקטליסט, יוצאות מההשקעה בתופין ברווחים מכובדים. השתיים, נזכיר, מכרו מניות בהנפקה משנית של תופין בסוף 2019 (מחיר של 17 דולר למניה), מרקר תמורת 41.5 מיליון דולר וקטליסט תמורת 31.3 מיליון דולר.

בפברואר האחרון הודיעה קרן קטליסט על חלוקת 1.3 מיליון מניות תופין שהיו בידיה למשקיעים בקרן, כחלק מהתפרקות והנזלה של אחת מהקרנות שלה. כעת גם קרנות של מרקר עושות מהלך דומה, בנוגע לכמעט 4 מיליון מניות תופין. שווי המניות הנוכחי שחולק עומד על 38 מיליון דולר.