טאבולה העלתה את התחזית השנתית; המנכ"ל סינגולדה: המומנטום נמשך ב-2022

חברת המלצות התוכן סיימה את שנת 2021 עם צמיחה של 16% בהכנסות ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה • בשורת הרווח, טאבולה אומנם הציגה איזון ולא רווח נקי כפי שציפו האנליסטים, אך במקביל היא סיפקה תחזית לרווח ברבעון הראשון של 2022, שבו האנליסטים ציפו להפסד

אדם סינגולדה, מנכ''ל וממייסדי טאבולה / צילום: כפיר זיו
אדם סינגולדה, מנכ''ל וממייסדי טאבולה / צילום: כפיר זיו

חברת המלצות התוכן טאבולה  סיימה את שנת 2021 עם צמיחה של 16% בהכנסות ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה. בשורת הרווח (Non-GAAP), טאבולה אומנם הציגה איזון ולא רווח נקי כפי שציפו האנליסטים, אך במקביל היא סיפקה תחזית לרווח ברבעון הראשון של 2022, שבו האנליסטים ציפו להפסד. החברה גם העלתה את התחזית שלה לשנת 2022 כולה.

טאבולה רשמה ברבעון הרביעי של 2021 הכנסות של 408 מיליון דולר, צמיחה של 16% ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות נטו (ex-TAC gross profit) בנטרול עלויות רכישת טראפיק צמחו ברבעון ב-54% והסתכמו ב-169 מיליון דולר, גבוה מתחזית החברה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הרבעוני התכווץ לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-585 אלף דולר, על רקע גידול בהוצאות התפעוליות. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ברבעון ל-65.4 מיליון דולר, לעומת 33 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בסיכום שנתי, הכנסות טאבולה הסתכמו בכ-1.38 מיליארד דולר, וההכנסות נטו צמחו ב-36% ל-519 מיליון דולר. לפי כללי GAAP, החברה עברה להפסד נקי של 24.9 מיליון דולר, לעומת רווח של 8.5 מיליון דולר ב-2020, אך ה-EBITDA המתואם צמח ב-69% והסתכם ב-179 מיליון דולר.

תחזית החברה לרבעון הראשון דומה לתחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות - 353-359 מיליון דולר. ההכנסות נטו יהיו 134-138 מיליון דולר, ה-EBITDA יגיע ל-32-34 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP יסתכם ב-12-14 מיליון דולר.

טאבולה כבר פרסמה בעבר תחזית ל-2022, וכעת היא מעלה אותה: ההכנסות יגיעו ל-1.666-1.678 מיליארד דולר, וההכנסות נטו ל-661-669 מיליון דולר - צמיחה של 21.5% ושל 28%, בהתאמה, לעומת 2021. 

"המומנטום ממשיך" 

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, מסר: "סגרנו את 2021 עם הרבעון החזק ביותר בהיסטוריה שלנו. המשכנו במומנטום החזק שלנו, עם השקת מוצרים שמשנים את כללי המשחק כמו Homepage for You ו-SmartBid Dimensions, חתמנו על שותפויות מדהימות ועשינו התקדמות מצוינת בהיצע הפרסום פרימיום שלנו ובתחום המסחר המקוון עם קונקסיטי".

סינגולדה הוסיף כי הוא נרגש מכך שהמומנטום ממשיך גם ל-2022.

טאבולה החלה להיסחר בנאסד"ק כשמוזגה ביוני 2021 לחברת SPAC לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, וכמו חברות אחרות, גם היא ספגה ירידות חדות, וכיום שוויה מגיע ל-1.55 מיליארד דולר.