השף מאיר אדוני משתף פעולה עם זעפרן טק

קווילט הישראלית נכנסת להודו • העצות של מייסד Road2 • אירועים ומינויים

השף מאיר אדוני / צילום: איתיאל ציון
השף מאיר אדוני / צילום: איתיאל ציון

חברת זעפרן טק, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לגידול וייצור זעפרן בתנאי מעבדה, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם השף מאיר אדוני, לטובת הרחבת פעילות החברה בשוק הקולינרי.

אדוני, שמאחוריו ניסיון רב ושורה של מסעדות (כתית, המזללה, מלי מלו, נור בניו יורק, סמנה בקייב ועוד), מרבה להשתמש במטבחו בזעפרן. במסגרת שיתוף הפעולה הוא יהיה מעורב בפיתוח העסקי של החברה, ויישקל פיתוח והפצת קו מוצרים מבוססי זעפרן. בנוסף, הוא עתיד לשלב את התבלין שמפתחת החברה במנות שהוא מגיש במסעדותיו בארץ ובעולם. מחיר ק"ג אחד של זעפרן טהור עומד על 23 אלף דולר. להערכת החברה, פוטנציאל השוק של השימוש בזעפרן בעולם נאמד בכמיליארד דולר.

זעפרן-טק הוקמה ביולי 2020, והיא פיתחה פרוטוקול לגידול זעפרן בחקלאות ורטיקלית, בחדרים נקיים. הגידול בתנאים מבוקרים מאפשר שליטה על איכות התבלין, וכן מאפשר את גידולו לאורך השנה כולה, ולא רק פעם אחת בשנה כפי שקורה בגידול בשדה. הזעפרן משמש גם בשוק התרופות, כמענה טבעי לדיכאון, חרדה, הפרעות קשב ועוד. בימים אלה החברה נמצאת במהלך של גיוס מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז.

לדברי טל וילק גלזר, מנכ"לית זעפרן טק, "אהבתו העמוקה של אדוני לזעפרן וההבנה האינטימית שלו את התבלין תסייע לנו לגדל את הזעפרן הטוב ביותר בעולם, ותכניס את הזעפרן לכל מטבח. הזעפרן שלנו גדל באמצעות טכנולוגיה מיוחדת המבטיחה תוצר איכותי בעל ארומטיות מרבית וקבועה, ועומד בסטנדרטים הגבוהים והמחמירים ביותר. אין לנו ספק שהמומחיות הרבה שאדוני מביא עמו תסייע רבות להמשיך ולהתקדם במשימה שלנו לשינוי שוק הזעפרן העולמי".

"נגיעה של זעפרן יכולה להעצים כל חומר גלם", מציין אדוני. "הזעפרן הוא תוספת מושלמת למוצרי הקונדיטוריה, מציע תבלון מדוייק למרקים ותבשילים, וכתמצית לעולם הקוקטיילים ותה הוא מציע בשורה אמיתית. כששמעתי על חברה שרותמת חדשנות טכנולוגית לתבלין הזה, לא היה לי ספק שאני רוצה להשתלב בחברה ולסייע לה לפתח את המוצר המושלם".

קווילט הישראלית נכנסת להודו

חברת Qwilt הישראלית, שפיתחה תוכנה להאצת קצב ורציפות שידורי וידאו בלייב וב- VOD, וענקית הטכנולוגיה סיסקו ישתפו פעולה עם ענקית הטלקום ההודית Bharti Airtel. שווי העסקה מוערך בהכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

במסגרת המהלך, פתרון התוכנה של החברה מוטמע במערכות המחשוב של סיסקו, ולאחר מכן ישולב בתשתיות הרשת של Airtel - מה שיאפשר לכ-400 מיליון משתמשים בהודו יוכלו לצפות בסטרימינג איכותי.

קווילט, שהטכנולוגיה שלה מאפשרת לספקיות אינטרנט לייעל את השימוש ברוחב הפס שלהן, כבר משתפת פעולה עם ענקיות מדיה נוספות בדרום אמריקה ובבריטניה. בנוסף חתמה החברה ב-2020 על הסכם עם דיסני, שתשתמש בטכנולוגיה שלה להעברת הווידאו של דיסני פלוס בארה"ב. להערכת החברה, המודל שלה עתיד לשנות את שוק העברת תכני הווידאו באינטרנט, שמגלגל עשרות מיליארדי דולרים בשנה.

צוות קווילט / צילום: בנצי גולדבלט
 צוות קווילט / צילום: בנצי גולדבלט

קווילט הוקמה ב-2010 על ידי אלון מאור שמכהן כמנכ"ל, דן סחר, גיורא ירון ויובל שחר המכהן כיו"ר. לפני כשנה הודיעה החברה על גיוס של 70 מיליון דולר, לפי שווי של 800 מיליון דולר, בסבב חמישי שאותו הובילה סיסקו.

"ארכיטקטורת הקצה שלנו מספקת מודל כלכלי חדש לאספקת סטרימינג", אומר מאור. "כשענקית מדיה מהודו מאמצת את ארכיטקטורת הרשת הפתוחה שפיתחנו, זה סולל את הדרך לעוד מדינות ביבשת וברחבי העולם".

העצות של מייסד Road2

"מה שעושה את ההבדל בין סטארט-אפ מצליח לסתם עוד רעיון יפה שנכשל זה לא הרעיון, זה לא הטכנולוגיה וזה לא השוק. זו היכולת של היזמים להקים סביבם מערכת תומכת ואנשים מוכשרים שיירתמו כדי להשמיע את הבשורה שהסטארט-אפ רוצה להעביר לשוק" - זו העצה של איתן קייט, יזם וראש המרכז החיפאי להצמחת סטארט-אפים Road2, ליזמים צעירים.

הדברים נאמרו באירוע יזמות שנערך במרכז החדשני בעיר התחתית בחיפה, בשיתוף קרן ההון סיכון Takwin המשקיעה בסטארט-אפים ערביים. המשתתפים באירוע הם חלק מתוכנית "3 D generation - Dream, Dare, Deliver", המוקדשת ליזמים מהחברה הערבית, בהובלת קרן טקווין, אוניברסיטת רייכמן ורשות החדשנות.

"יש הרבה יזמים שחרדים לנושא הדילול הכואב שיש בהחזקת המייסדים בסבבי הגיוס הראשונים, ורבים עם משקיעים על כל שבריר של אחוז", הוסיף קייט. "מה שחשוב זה להיות נדיבים עם האנשים שאתה רוצה לרתום אותם, כדי שתהיה להם המוטיבציה לסייע לך גם במקומות שלא חשבת עליהם מראש".

מרכז Road2 קם כדי לחבר בין חברות בינלאומיות וחברות ענק בצפון לבין יזמים שיפתחו פתרונות מותאמים בתחומי הבריאות הדיגיטלית, אנרגיה, איכות סביבה וקיימות, תעשיה 4.0, סמארט מוביליטי ותעשיית הגיימינג. קרן טקווין היא מיזם שיתופי ראשון מסוגו בין קרנות ההשקעות המובילות פיטנגו ו-JVP.

חדשות טובות

חברת אקטיבפנס, המפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לזיהוי תוכן זדוני באינטרנט, ערכה לעובדיה יריד יד שנייה שכל הכנסותיו יוקדשו להקמת מקלט חדש לנשים מוכות.

בנוסף ערכה החברה לעובדיה וובינר בנושא סחר בבני אדם, וכן סיור מודרך בכיכר אתרים שבעבר היוותה מוקד לפעילויות בסחר בבני אדם ומין.