טאואר מבקשת העלאת שכר ותגמול הוני של 5.5 מיליון דולר למנכ"ל

יצרנית השבבים תבקש מבעלי המניות לאשר העלאת שכר של 5% וכן תגמול הוני למנכ"ל החברה מאז 2005, ראסל אלוואנגר • "אלוואנגר בעל כישורים ייחודיים שמאפשרים לחברה להתחרות בהצלחה ולשפר את הביצועים הפיננסיים שלה"

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: איל יצהר

יצרנית השבבים טאואר  מבקשת להעלות ב-5% את השכר של מנכ"ל החברה מאז 2005, ראסל אלוואנגר, ולהקצות לו תגמול הוני בהיקף של 5.5-5.8 מיליון דולר. בעלי המניות יתבקשו לאשר את ההעלאה באסיפה שתערך ב-12 באוגוסט. המניה מחקה את העלייה הקלה שרשמה הבוקר (ג') וכעת נסחרת ביציבות.

שכרו של אלוואנגר עודכן בשנה שעברה ועלה ב-5% לשכר בסיס שנתי של 819 אלף דולר, וכעת מבקשת החברה מבעלי המניות לאשר העלאה נוספת של 5% לכ-860 אלף דולר.

"ביצועים יוצאי דופן" 

בזימון לאסיפה מציינת החברה כי ועדת התגמול של הדירקטוריון והדירקטוריון ערכו בחינה מקיפה של התגמולים של אלוואנגר בהשוואה לחברות אחרות ובשיתוף ייעוץ חיצוני, במטרה להבטיח שרכיבי התגמול שלו וסך התגמולים יהיו דומים לשל חברות אחרות שאיתן טאואר מתחרה על כוח אדם. לדבריהם לפי הבחינה שנעשתה, ותוך מתן תשומת לב לרגישויות של בעלי המניות, הוחלט שרמת התגמולים של אלוואנגר תהיה בין האחוזונים 50-75 ביחס לחברות הדומות, בשל הביצועים יוצאי הדופן ותרומתו הצפויה לחברה.

בהתאם לכך, ממליצים בדירקטוריון להעלות כאמור את שכרו השנתי של אלוואנגר ב-5% לכ-860 אלף דולר החל מחודש יולי. לפי החברה, "ניסיונו המקצועי של אלוואנגר, כישוריו והידע שלו בכל אספקט של תעשיית הסמיקונדקטור, כולל ידע טכני, מומחיות תפעוליות והיכרות עם הלקוחות והספקים, הופכים אותו לבעל כישורים ייחודיים ומאפשרים לחברה להתחרות בהצלחה, לקחת נתחי שוק ולשפר את הביצועים הפיננסיים שלה, מאז תחילת כהונתו. לפיכך לדעת הדירקטוריון התגמולים לאלוואנגר צריכים להיות תחרותיים בהשוואה לחברות דומות, שרבות מהן נמצאות בארה"ב (אלוואנגר הוא אמריקאי שמנהל את טאואר מישראל, ש.ח.ו), שבה רמת התגמול המוצעת דומה".

התגמול ההוני - מניות חסומות

במקביל, טאואר מבקשת להקצות לאלוואנגר הקצאה שנתית של תגמול הוני בגובה 6.75 פעמים שכר הבסיס השנתי שלו - כלומר 5.8 מיליון דולר, או 5.5 מיליון דולר אם העלאת שכרו לא תאושר. ההקצאה תורכב מ-40% מניות חסומות שיבשילו בשלוש מנות לאורך תקופה של שלוש שנים, ו-60% מניות חסומות שיבשילו על בסיס עמידה בביצועים על בסיס יעדי רווח נקי ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת ב-2021. אם היעדים יושגו, המניות החסומות האלה יבשילו לאורך שלוש שנים בדומה למניות החסומות האחרות.

נוסף על כך בטאואר מבקשים להקצות לאלוואנגר מניות חסומות נוספות בסך 332-348 אלף דולר שיבשילו רק אם ביצועי החברה בשנת 2021 יעקפו יעדים מסוימים.

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 3.2 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 13.9% במחיר המניה מתחילת השנה. בשבוע שעבר דיווחה החברה על הגדלת כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ, באמצעות שיתוף פעולה עם חברת השבבים STMicroelectronics במפעל ייצור באיטליה שצפוי להתחיל לפעול במחצית השנייה של השנה הבאה. ההסכם כולל השקעה של מעל 500 מיליון דולר מצד טאואר, מתוכה כ-100 מיליון דולר יושקעו בשנה הבאה, ולפי ההערכות כשהמפעל יהיה בפעילות מלאה הוא משקף פוטנציאל הכנסות של 350-500 מיליון דולר בשנה עבור טאואר.