סיקלו ו-Signify ישלבו אתרי סלולר בתאורת רחוב

Signify היא חברה בת של הענקית פיליפס שמתמחה בתאורת רחוב וסיקלו מתמחה בפתרונות תקשורת אלחוטיים • לדברי החברות תוצר שיתוף הפעולה יהפוך פנסי רחוב לפנסים מבוססי חיבוריות אלחוטית בפס רחב, המאפשרת מנעד רחב של שירותי עיר דיגיטלית

מנכ''ל סיקלו רונן בן חמו / צילום: יריב דגן
מנכ''ל סיקלו רונן בן חמו / צילום: יריב דגן

חברת סיקלו, המפתחת פתרונות בעולמות התקשורת המבוססים על גלים מילימטריים, ו-Signify (חברה בת של פיליפס המתמחה בפיתוח תאורת רחוב) הודיעו היום (ג') על הסכם שותפות אסטרטגית, במסגרתו ישולבו פתרונות התקשורת של סיקלו עם מוצרי Signify.

הנושא של עמודי תאורה המשמשים כמתקני שידור תופס תאוצה אדירה בכל העולם בשל העובדה שמצד אחד החברות נדרשות להקים יותר ויותר אתרים סלולריים, ומנגד ישנו חשש ציבורי מפני ריבוי האתרים.

עמודי החשמל והתאורה הם פתרון אידיאלי שיכול לסייע רבות לחברות סלולר אבל לא רק. גם גורמים פרטיים שמקימים רשתות סלולר פרטיות מגלים עניין בתחום. הנושא קריטי במיוחד למשל במקרים של תחבורה חכמה וטכנולוגיות של מיחשוב קצה שבו האתרים הסלולריים הופכים להיות הרבה יותר חכמים.

לדברי החברות תוצר שיתוף הפעולה ממיר פנסי רחוב לפנסים מבוססי חיבוריות אלחוטית בפס רחב המאפשרת מנעד רחב של שירותי עיר דיגיטלית, כגון: IoT , אבטחה וניטור תעבורה, אתרי סלולר זעירים, Wi-Fi עירוני וגישה לפס רחב למגורים.

"אנו שואפים להאיץ באופן חד את המעבר לערים חכמות על ידי הפעלת תשתית התאורה כפלטפורמה ראשית לקישוריות פס רחב חסכונית הניתנת להרחבה. עם הפתרון המשולב של שתי החברות, אנו עוקפים מכשולים משמעותיים ליצירת רשתות צפופות על ידי כך שכל עמוד תאורה פועל כמרכז נתונים", אמר חאליד עזיז, מנהל חטיבת פתרונות קישוריות בסיגניפיי.

מנכ"ל סיקלו רונן בן חמו אמר כי "מוצרי סיקלו מאפשרים כבר כיום מגוון רחב של שירותים עירוניים ותעשייתיים הדורשים גישה לפס רחב של גיגה-ביט. עם הביקוש הגובר לחיבורי אינטרנט מהירים בכל מקום, במיוחד בעידן הקורונה, אנו חולקים עם סיגניפיי חזון לנצל את תשתית תאורת הרחוב כרשת הקישוריות של העתיד".