המפרק הקבוע של עידן אלומיניום ח.י מבקש לתבוע 1.5 מיליון ש' מהמפרק הזמני

עו"ד ערן אטלס טוען כי המפרק הזמני, עו"ד יצחק טאוסי, גרם ברשלנות לריקון קופת החברה

בצעד חריג הגיש היום (ה') עו"ד ערן אטלס, המפרק הקבוע של חברת עידן תעשיות אלומיניום ח.י, לבית-המשפט המחוזי בחיפה, בקשה לאשר לו להגיש תביעה אישית בסך 1.5 מיליון שקל נגד עו"ד יצחק טאוסי, המפרק הזמני הקודם של החברה במארס-יוני 2004.

עידן תעשיות אלומיניום ח.י היתה חברה-בת של עידן תעשיות אלומיניום, והעסיקה 35 עובדים. במארס 2004 נענה בית-המשפט לבקשת אחד מנושיה, שטען לחדלות פרעון של החברה, בשל חוב של 660 אלף שקל, ומינה את עו"ד טאוסי, שייצג את אותו לקוח, כמפרק זמני.

בבקשה, הנסמכת על חוו"ד של רו"ח אילן טורן, טוען אטלס, כי בתקופה שבה שימש מפרק זמני, חרג טאוסי מאמות המידה המקצועיות לפיהן צריך לפעול מפרק זמני המשמש כקצין בית-המשפט וכנאמן של כלל נושי החברה, התרשל בביצוע תפקידו, וגרם אובדנים לקופת הפירוק ולנושים.

על-פי הטענה, נמנע המפרק הזמני מלקבל הערכת שווי של הציוד הנמצא בחברה, והפקיד את נכסי החברה בידי בעלי השליטה בה. על-פי הטענה, רוב המלאי נעלם, והותיר את הנושים ללא אפשרות לממש את הציוד.

עוד טוען אטלס, כי טאוסי לא פנה ללקוחות לצורך גביית חובותיהם, לא ביקש את אישור בית-המשפט לפעולות שנקט, ולא עשה כדי לאכוף את קיום ההתחייבויות שלקחה על עצמה החברה.

נטען, כי עקב כך מצוי בקופת הפירוק כיום סכום זעום של 10,000 שקל בלבד, שהתקבל ממימוש מלאי שהועבר למחסני ההוצל"פ ונתפס על-ידי המפרק. הנכס המהותי היחידי שנותר לקופת הפירוק לאחר סיום תפקידו של עו"ד טאוסי, הינו עילת התביעה כנגד עו"ד טאוסי עצמו.

אטלס מעריך את הנזק שנגרם לקופת הפירוק ב-1.5 מיליון שקל, ומבקש מבית-המשפט אישור לתבוע בגין אותו נזק את טאוסי, או לחילופין את חברת הביטוח.