החששות מהעלאת ריבית אפשרית באירופה גררו את בורסות אירופה לירידות שערים בולטות

מדד הדאקס ננעל בירידה של 1% לרמה של 5,017 נקודות * מדד הקאק ירד 1.3% לרמה של 4,536 נקודות * מדד הפוטסי איבד 1% לרמה של 5,372 נקודות

בורוסת אירופה נסחרו היום על רקע החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי שהותיר את הריבית בגוש האירו על כנה, קרי ברמה של 2% - הרמה בה היא מצויה מאז יוני 2003.

המשקיעים גילו עצבנות רבה באשר לאפשרות של תהליך העלאת ריבית אפשרי, וזאת לאור סממנים של התחממות אינפלציונית ביבשת לאור הנסיקה במחירי האנרגיה.

סממנים אלו נמצאו גם בההתבטאותו של נשיא הבנק המרכזי האירופי, ג'אן קלוד טרישה, שתיאר את הגישה של הבנק המרכזי לעניין האינפלציה כגישה "חזקה" בהשוואה למונח "מיוחד" שהשתמש בעבר.

כך או כך, מדד הדאקס של גרמניה ננעל בירידה של 1% לרמה של 5,017 נקודות * מדד הקאק הצרפתי ירד 1.3% לרמה של 4,536 נקודות * מדד הפוטסי של לונדון איבד 1% לרמה של 5,372 נקודות.

מניות סקטור הנפט איבדו גובה לאור הנפילה האחרונה במחירי הנפט. BP, חברת הנפט הגדולה ביבשת, ירדה ב-2.2% ואילו רויאל דאץ איבדה 1.5% לצד טוטאל הצרפתית שירדה גם היא ב-2.2%.

מניית אדידס סולומון ריכזה ענין רב היום שעה שגולדמן סאקס העלה את המלצתו ל'תשואת יתר' מ'ניטראלי' תוך שהוא מציין כי ההתקדמות האחרונה במיזוג הצפוי על ריבוק אינו מגולם במחירה הנוכחי של המניה.

מגזר התקשורת האירופי ריכז היום עניין רב שעה שספקולציות סביב מיזוג בין דויטשה טלקום לבין פראנס טלקום הקפיצו את השתים בכ-1.2% ו-1.6% בהתאמה.

עוד נציין את מנית פרמלאט יצרנית המזון האיטלקית, שחזרה היום להיסחר לאחר שהייתה על סף פישטת רגל והושעתה מהמסחר.