שוחט הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים: "אשתלב במגזר העסקי"

יפרוש לאלתר מוועדת הכספים "בין התפיסה של נתניהו לבין התפיסה של פרץ - יש משהו באמצע"

ח"כ אברהם שוחט הודיע היום (א') על התפטרותו המיידית מוועדת הכספים של הכנסת ועל פרישתו מהכנסת בסוף נובמבר. שוחט אמר, כי בכוונתו להשתלב לאחר הפרישה במגזר העסקי, ולקחת על עצמו תפקידים ציבוריים שלא על-מנת לקבל שכר.

לדברי שוחט, הוא מנהל מגעים שונים, ביניהם על חברות בשתי מועצות מנהלים. לגבי מועצת מנהלים אחת, "העניין כבר סגור". לגבי החברות במועצת המנהלים השנייה, "העניין עומד להיסגר", לדבריו.

שוחט כיהן ב-40 השנים האחרונות בתפקידים ציבוריים וכלכליים, ביניהם ראש עיריית ערד בשנים 1967-1989; שר האוצר בממשלת רבין 1992-1996; שר האוצר בממשלת ברק 1999-2001; יו"ר ועדת הכספים וח"כ במשך 17 שנה.

שוחט שמש בעבר יו"ר מועצת המנהלים של חברת מבני תעשייה, חבר מועצת המנהלים של פוספטים בנגב, של התעשייה האווירית ושל סולל בונה.

הוא ציין היום במסיבת עיתונאים שכינס, כי בזמן שכיהן כשר האוצר, האבטלה ירדה מ-12% ב-1992 ל-6.5% ב-1996. הוא ציין גם כמה פרויקטים לאומיים שאושרו בתקופתו: כביש חוצה ישראל, נתב"ג 2000, הקמת נמל היובל.

כן ציין, כי בתקופתו נעשתה פעילות אינטנסיבית בהפרטות: חברות כי"ל (כימיקלים לישראל), מבני תעשייה, שיכון ופיתוח.

כן ציין פעילות בתחום הבנקים ושינויים מבניים, בין היתר פתיחת שוק התקשורת לתחרות על-ידי ביטול המונופול של חברת פלאפון בשירות הסלולרי, תוך שינוי חוק הבזק ואיסור על הבנקים לשלוט בנכסים ריאלים וחיובם למכור חלק גדול משליטתם בנכסים אלה.

שוחט ציין גם את המאבק שהוביל בנושא הטלת מס רווחי הון. החוק אושר בכנסת ב-1994, אולם הוא נאלץ לבטלו ב-1995.

שוחט ציין, כי הוא התפטר מייד מוועדת הכספים על-מנת שלא ייגרם, גם לא למראית עין, ניגוד עניינים בעתיד. לדבריו, בין התפיסה של בנימין נתניהו לבין התפיסה של עמיר פרץ, "יש משהו באמצע". לדעת שוחט, ישראל צריכה להיות מדינה מערבית מפותחת מכל הבחינות, בין היתר מעורבות בעולם, בעלת משק חופשי ותחרות. אך בניגוד לעמדת נתניהו, לדבריו, צריכה להיות ממשלה דומה למה שקיים במערב-אירופה, עם אחריות לאזרחיה החלשים.

שוחט הוסיף, כי "נתניהו עשה כמה צעדים טובים", אבל הממשלה חייבת לטפל בבעיית העוני.