ביהמ"ש העליון החמיר בעונשו של עבריין תנועה: שנתיים וחצי חודשי מאסר בפועל - במקום שנה וחצי

נהג המשאית עלי מג'דוב דרס שתי רוכבות אופניים, תוך כדי השתוללות על הכביש וניסיון למנוע עקיפה מאוטובוס

בית המשפט העליון החמיר היום (ב') בעונשו של עבריין תנועה, שהורשע בעבירות של הריגה וגרימת חבלה חמורה, וגזר עליו שנתיים וחצי חודשי מאסר בפועל במקום עונש של שנה וחצי מאסר, שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי בחיפה.

עלי מג'דוב נהג במשאית גדולה, שהיתה קשורה לגרר, מצומת העמקים לכיוון יוקנעם. מג'דוב לא אפשר לאוטובוס לעקוף אותו וכאשר ניסה האוטובוס לעקוף סטה מג'דוב לנתיב השמאלי ומנע ממנו זאת. בשלב מסוים, צפר נהג האוטובוס למג'דוב ואז הוא סטה באופן חד לצד ימין של הכביש ופגע בשתי רוכבות אופניים אשר האחת נהרגה והשנייה נחבלה.

בית המשפט בחיפה הרשיע אותו בהריגה, וגזר עליו שנה וחצי מאסר בפועל. על כך הגישה המדינה ערעור, כאשר במקביל הגיש מג'דוב ערעור שכנגד.

השופטת איילה פרוקצ'יה, בהסכמת השופטים מרים נאור ועדנה ארבל, קובעת כי יש לקבל את ערעורה של המדינה מאחר שהתנהגותו של הנאשם מצביעה על יסוד נפשי של פזיזות וקלות דעת.

השופטת אומרת כי על המשפחות הנפגעות, ובמיוחד משפחת הצעירה שקיפחה את חייה, הונחתה מכה שלא יימצא לה מזור. לדבריה, תופעת הפגיעות בנפש ובגוף עקב תאונות דרכים מחייבת את מערכת המשפט לגייס את כוחותיה במלחמה יעילה בהתנהגות עבריינית על הכביש.

בית המשפט העליון השאיר על כנו את עונש הפסילה לרישיון נהיגה לכלי רכב כבד ל-18 שנים ופסילה לרכב רגיל ל-12 שנים. את המערער ייצג עו"ד ג'ואד בולוס ואת המדינה עו"ד דניאלה בייניש. (ע"פ 5167/05)