פסגות אופק ואי.בי.אי בעד נדל"ן פולני; ממליצים לקנות GTC

בפסגות אופק נותנים למניה מחיר יעד של 18-17 שקל ובאי.בי.אי הולכים רחוק יותר עם מחיר יעד של 19 שקל לעומת מחיר של 14.4 בו היא נסחרת בת"א

הפוטנציאל הטמון בנכסי החברה נובע מהמשך מגמת ירידת התשואות, בעיקר בשווקים שהצטרפו לאיחוד האירופי. כך סבורים בבית ההשקעות פסגות אופק, על פי סקירתם את מניית חברת GTC נדל"ן . האנליסט שחר ברנר נותן למנייה המלצת קניה וכותב, בנוסף כי הוא מבסס המלצתו גם על המשך פיתוח שטחים שבבעלותה, במדינות שיכנסו לאיחוד בעתיד. הצפי בשווקים אלו, כותב ברנר, הוא לזרימת הון ולירידת תשואות, בדומה למגמה במדינות ה-CE3.

ברנר כותב עוד, כי מגמת ירידת התשואות במדינות אלה מגיעות מתשואות של 13%-14% בשנת 1999 לכ- 8%כיום, כאשר התחזית היא להמשך ירידת תשואות לרמה מערביות 6%-7%.

ברנר נותן למניה מחיר יעד של 18 שקל, לעומת 13.86 בעת כתיבת ההערכה. עם זאת, הוא מסביר, כי אם יחושב במחיר גם מחיר המניה בבורסה הפולנית, יעמוד מחיר היעד על 17 שקל אך תשמר המלצת הקנייה.

גם בקבוצת אי.בי.אי מפרסמים המלצת קנייה למניה, ונותנים לה מחיר יעד גבוה עוד יותר של 19 שקל.

גם באי.בי.אי כותבת האנליסטית רוונה סמט, כי במרכז הסיבות למחיר הגבוה עומדת הפעילות של החברה הבת בפולין. היא מזכירה, כי החברה פועלת בעיקר בערי בירה בהן מורגש השיפור הכלכלי. דהינו גידול עקבי בשיעורים גבוהים יחסית למערב בתוצר, אבטלה הולכת ויורדת, כוח הקניה שעדיין נמוך, אולם הוא הולך וגדל במדינות בהן קיימת פעילות של משקיעים זרים. דבר, שלדבריה, תומך בביקושים למשרדים וכדומה.

סמט מזכירה עוד, כי החברה עומדת להקים מרכזים מסחריים בקרואטיה רומניה ופולין ובוחנת את הפרויקטים בכל מדינה על פי הביקושים הקיימים.