ראש ארגון לזכויות עובדים זרים חשוד בהונאתם: ביהמ"ש האריך את מעצרו בשבוע

ביהמ"ש האריך גם את מעצרה של בת זוגו לחיים ג'ולייט אבלינג, החשודה בסיוע לביצוע העבירות

בית משפט השלום בת"א הורה להאריך בשבעה ימים נוספים את מעצרם של ניסים פז העומד בראש ארגון במבילי לזכויות אדם והקהילה הזרה בישראל. ביהמ"ש האריך גם את מעצרה של בת זוגו לחיים ג'ולייט אבלינג, עובדת זרה השוהה בארץ שלא כדין.

לדברי המשטרה, במבילי מתיימר להיות ארגון התנדבותי שמטרתו סיוע לעובדים זרים ולקהילה הזרה בישראל. המשטרה מייחסת לניסים פז עבירות של זיוף, מרמה מנסיבות מחמירות, עושק, איומים והדחה בעדות.

על-פי החשד, פז זייף תעודות מעבר המשמשות כדרכונים עבור עובדים זרים השוהים בארץ ללא תעודה מזהה, ניצל מצוקתם וגבה מהם סכומי כסף גבוהים תמורת ייצוג משפטי כדי למנוע גרושם לארץ מוצאם. המשטרה חושדת שבת זוגתו של פז שימשה כיד ימינו וניהלה את חשבונות הבנק עבורו וזאת לצורך ביצוע העבירות המיוחסות לו.

נציג המשטרה ציין, כי לפז נשלחו שני עובדים זרים לשם קבלת עזרה ובחלוף כ-24 שעות ממועד פנייתם אליו היו מוכנות עבורם תעודות מעבר מזויפות. לדברי המשטרה, פז גבה על כל תעודת מעבר סכום הנע בין 300 ל-400 דולר.

השופטת רחל גרינברג ציינה בהחלטתה, כי לפז שורה ארוכה של הרשעות קודמות, מרביתן בעבירות מרמה ועל כן החשש כי שחרורו ישבש את החקירה מתעצם פי כמה. (ת.מ 14720/05).