בגלל חשד למעורבות בהונאת יהלומן: אריה גולדין לא ייצא לחופשה מהכלא

גולדין, לשעבר מנכ"ל כלל אינווסטמנט האוס, הורשע לאחר שהוציא במירמה מהבנקים סכום של יותר מ-30 מיליון שקל בשנת 1998

בית משפט לעניינים מינהליים בנצרת דחה את עתירתו של איש העסקים אריה גולדין, המרצה עונש של 17 שנות מאסר בפועל בגין זיוף והפצת מסמכים, שוחד, עבירות מירמה והפרת תנאי שחרור.

גולדין, לשעבר מנכ"ל כלל אינווסטמנט האוס, הורשע לאחר שהוציא במירמה מהבנקים סכום של יותר מ-30 מיליון שקל בשנת 1998. הוא מסווג בקטגוריה של אסירים שאינם זכאים לחופשות, בשל מסוכנותם. בחודש יולי האחרון הוא עתר לבית המשפט בבקשה להתיר לו לצאת לחופשות ולעבור לבית הכלא מעשיהו או חרמון.

המשטרה ושב"ס הציגו מידע חסוי, לפיו גולדין ניצל בעבר את חופשותיו לפעילות פלילית ונפתחה נגדו חקירה בחשד, שהוא ואחרים קשרו קשר במטרה להונות, באמצעות המחשב, מוכר יהלומים בהיקף של 7 מיליון דולר. כל זאת כשהוא נמצא בחופשותיו מהכלא. התוכנית, אגב, לא יצאה לפועל בעקבות מעצרם של המעורבים.

עם זאת, בית המשפט הורה לבחון שוב את סיווגו, מאחר שנגד גולדין לא הוגש כתב אישום, כפי שנעשה נגד יתר המעורבים בפרשה. השופטת אסתר הלמן כתב בהחלטתה, כי "התנהגותו של אסיר בכלא, וכל שכן בעת חופשותיו, מהווה שיקול נכבד וענייני שלא להתיר חופשותיו. חופשה איננה זכות מוקנית, אלא טובת הנאה הנתונה לשיקול דעת".

הלמן הוסיפה: "לא שוכנעתי כי החלטת שב"ס והמשטרה הינה בלתי סבירה. חקירת מעורבותו של גולדין במעשים חמורים, תוך הפרה בוטה של האמון הניתן באסיר היוצא לחופשה אמנם נסתיימה, אך תוצאתה והמשכה מעוכבים בשלב זה, בין היתר ואולי בעיקר בשל מהלכיו של גולדין".

היא הוסיפה, כי החומר הגלוי והחסוי שהוצג מעלה אינדיקציה לכך שלא מדובר בחשדות בעלמא. "אף כי לא נפלה עדיין החלטה על הגשת כתב האישום, לא התרשמו גורמי הפרקליטות שטיפלו בעניין כי מדובר בטענות מופרכות", קבעה. (עע"א 1513/05).