הערכות: חקירת דיסקונט ניו-יורק תסתיים בכופר של 3-5 מיליון דולר

מקורבים לבנק הבהירו כי אריה שר, מנכ"ל דיסקונט ניו-יורק, אינו מעורב באופן אישי בפרשה

חקירת הלבנת ההון בבנק דיסקונט ניו-יורק תסתיים ככל הנראה בתשלום כופר שינוע בין 3 ל-5 מיליון דולר. החקירה של משרד התובע הכללי של מדינת ניו-יורק ומחלקת הפיקוח על הבנקים שם החלה כבר לפני חודשיים, אך צו איסור פרסום שהוצא לבקשת הרשויות בניו-יורק מנע את הדיווח.

בתגובה לעניין הדיווח המאוחר נמסר מבנק דיסקונט כי "שאלת מתכונת הדיווח ותוכנו נבחנה, ונמצא כי הדרך הנכונה לדווח היא בדו"ח הדירקטוריון התקופתי".

במסגרת החקירה נבדקים מספר בנקים במדינת ניו-יורק, וביניהם דיסקונט ניו-יורק, בנושאים הקשורים להעברת כספים ממדינה שלישית והתנהלות הבנק בעניינים הקשורים לחובות הנובעות מדיני איסור הלבנת הון. זאת על רקע העמקת האכיפה האמריקנית בנושא הלבנת הון בכלל.

אתמול מסר דיסקונט כי הוא מנהל מו"מ עם הרשויות במדינת ניו-יורק לסיום החקירה בהסדר אזרחי, אשר יכלול תשלום קנס והתחייבות לנקוט פעולה לטיוב נוהלי הבנק ותיקון הליקויים שנמצאו במהלך החקירה.

מקורבים לבנק דיסקונט הבהירו כי אריה שר (58), מנכ"ל דיסקונט ניו יורק, אינו מעורב באופן אישי בפרשה, וכי אם וכאשר יסיים את תפקידו לא תהיה עזיבתו קשורה בכל דרך לחקירה המתנהלת אלא לנסיבות אישיות. שר נמצא בימים אלו בחופשת מחלה והסמנכ"ל חיים זיו מונה לממלא מקומו. שר, לשעבר החשב הכללי באוצר (1983-1989), מכהן בתפקידו כבר תשע שנים, ולפני כן היה מנכ"ל הבנק לפיתוח התעשייה.

ככל הידוע, אין קשר בין החקירה המתנהלת בארצות הברית לסוגיית קבלת היתר השליטה של רוכשי דיסקונט, קבוצת ברונפמן-שרוהן. הליך הבדיקה הרגולטורי נמשך כבר עשרה חודשים. מועד ההשלמה האחרון של ההסכם הוארך מספר פעמים, ועומד כעת על 31 בדצמבר.