איל הנדל"ן עופר ירדני: "יצחק תשובה כנראה נכנס בכמה אנשים"

ירדני המתגורר במנהטן התייחס גם לפעילותו של תשובה בבניינים אחרים בעיר: "החברה של תשובה היתה קצת אגרסיבית בבניינים שהיא קנתה"

"יצחק תשובה כנראה נכנס בכמה אנשים. תבין, יזם מקומי לא היה קונה את הפלאזה. יכול לעשות את זה רק יזם זר כמוהו, שלא מעניין אותו שום דבר - לא מעניין אותו אם יאהבו אותו או לא יאהבו אותו כאן. זה היתרון של תשובה. אני לא יכול לבוא ולסגור מעליות בבניינים. אני צריך להתנהג בצורה מסוימת, כי אני חי כאן".

כך אומר עופר ירדני, מיזמי הנדל"ן הישראלים הבולטים הפועלים בניו-יורק, בראיון מיוחד למוסף G. ירדני מתייחס גם לפעילותו של תשובה בבניינים אחרים בעיר: "החברה של תשובה היתה קצת אגרסיבית בבניינים שהיא קנתה.

"אם יש לך דיירים בבניין משרדים, ואתה רוצה לפנות את הבניין, אז איך תפנה? אתה יכול לבוא, לסגור את המעליות, להגיד שהן התקלקלו וללכת, נכון? בדרך כלל זרים עובדים בצורה שונה ממקומיים".

ירדני אומר שמלבד חברו הטוב נוחי דנקנר, הוא אינו עושה עסקים במנהטן עם ישראלים. "הדרך שבה הישראלים רוצים לעשות עסקים בארה"ב שונה מהדרך שתפיסת העולם שלי מורה לי", הוא מסביר. "אני קונה נכסים לטווח ארוך, לא בהכרח בשביל למכור מחר. הישראלי שבא לכאן, רוצה לעשות את העיסקה כמה שיותר מהר, להרוויח כמה שיותר מהר, ולצאת החוצה עם הכסף חזרה הביתה".

לדבריו, בדרך זו אובדות הזדמנויות עסקיות: "אנחנו משיגים תשואות הרבה יותר גבוהות מהם, וגם במיסוי אחר. כשתשובה מוכר דירות יוקרה הוא משלם 45% מס. כשאני מוכר נכס, מכיוון שאני מחזיק אותו מינימום שנה, אני משלם 15% מס".