אלקטרה נדל"ן ממשיכה לממש: תרשום רווח הון של 35 מ' ש' ממכירת בית משרדים בלונדון

באוקטובר מכרה בניין באי ג'רסי בבריטניה ב-130 מיליון ש'; המנכ"ל שלמה שרף: אנו ממשיכים לבחון כל הזמן השקעות חדשות בצפון אמריקה ובמערב אירופה

אלקטרה נדל"ן חתמה על הסכם למכירת בניין משרדים במרכז ה"סיטי" של לונדון תמורת כ-18.9 מיליון ליש"ט (כ-152 מיליון שקל). המכירה תניב לאלקטרה נדל"ן רווח הון בסך של כ-35 מיליון שקל, אותו תרשום בדו"חות הרבעון הרביעי של שנת 2005.

רווח ההון ממכירת הבניין בלונדון מצטרף לרווח הון נוסף שיירשם ברבעון הרביעי, עליו דיווחה אלקטרה נדל"ן באוקטובר האחרון. מדובר על העיסקה, במסגרתה מכרה אלקטרה נדל"ן את זכויותיה (75%) בבניין משרדים שבאי ג'רסי שבבריטניה. בעיסקת ג'רסי מכרה אלקטרה נדל"ן את אחזקתה בבניין תמורת כ-130 מליון שקל, כ-18 חודשים בלבד מאז רכישתו, וזאת תוך ניצול עליית ערך מהירה של הבניין. כתוצאה מעיסקת ג'רסי תרשום אלקטרה נדל"ן רווח הון של כ-16 מיליון שקל ותזרים מזומנים נטו בסך של כ-31 מיליון שקל.

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שלמה שרף, אמר היום: "שתי העסקאות האחרונות מלמדות על יכולתנו לנצל הזדמנויות למימוש נכסים ברווחים גבוהים. במקביל, אנו ממשיכים לבחון כל הזמן השקעות חדשות בצפון אמריקה ובמערב אירופה באמצעות כספי ההנפקה שגייסנו לאחרונה".

במקביל לשני המימושים בבריטניה, דיווחה אלקטרה נדל"ן בשבועיים האחרונים על שתי השקעות חדשות שביצעה בארה"ב. בשבוע שעבר רכשה אלקטרה נדל"ן 49% מ"בניין דלויט", בו מתאכלסת פירמת ראיית החשבון הבינלאומית דלויט, בעיר סנט לואיס שבמיזרי, בעיסקה שהיקפה הכוללת הסתכם בכ-125 מיליון שקל.

בנוסף, רכשה אלקטרה נדל"ן בחודש שעבר 45% מבניין משרדים יוקרתי בעיר הרטפורד שבקונטיקט בעיסקה שהיקפה הכולל הסתכם בכ-372 מיליון שקל.

אלקטרה נדל"ן, שהנפיקה בבורסה במהלך חודש אוגוסט האחרון וגייסה כ-370 מיליון שקל בהנפקת מניות ואג"חים, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 עם רווח נקי בסך 52.6 מיליון שקל, עליה של כ-70% לעומת הרווח בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכם בכ-31.1 מיליון שקל. ה-FFO של החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 הסתכם בכ-55 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עומד על כ-520 מיליון שקל.