יועץ משפטי של חברת ציבורית הורשע בהעלמת פרטים מהותיים בדו"חות מיידיים שיש בהם כדי להטעות

בכך סייע עו"ד רונן ציטבר לבעל השליטה בחברה, יו"ר הדירקטוריון ומנהלה ג'י סלומונט, לגנוב 500 אלף דולר מקופת החברה

עו"ד רונן ציטבר, ששימש כיועצה המשפטי של החברה דיירקט קפיטל אינווסטמנטס, הורשע בבית המשפט השלום בת"א השבוע בכך שהעלים משני דו"חות מיידיים פרטים מהותיים שיש בהם כדי להטעות משקיע סביר.

בהכרעת הדין נקבע, כי אין מחלוקת בין הצדדים, כי בעל השליטה בחברה יו"ר הדירקטוריון ומנהלה ג'י סלומונט, גנב מהחברה 500 אלף דולר, וכי הנאשם ניסח עבורו את הדו"ח המיידי שהוגש ביום 25.12.2000 לרשות לני"ע לרשם החברות ולבורסה, ונחתם על-ידי סלומונט וכן ניסח וחתם הנאשם על הדו"ח המיידי שהוגש כעבור שלושה ימים.

התביעה טענה, כי הדו"ח המיידי הראשון לא שיקף את הסיבה העיקרית להתפטרות רואה החשבון של החברה, מאחר ולא ציין את 225 אלף דולר שמשך סלומונט מקופת החברה ללא תיעוד והסבר, והאי העברת סכום נוסף של 300 אלף דולר שהוחזק בנאמנות בחשבון בנק בחו"ל ולא הועבר לחשבון החברה ללא תיעוד והסבר.

הדו"ח השני שהגיש הנאשם עסק בפרישת הדירקטורים החיצוניים והפנה לנסיבות המפורטות בדו"ח הראשון. כתב האישום ייחס לנאשם העלמת פרטים מהותיים בשני הדו"חות הללו. ההגנה טענה, כי נושא התפטרות רואה החשבון תואר במדויק בדו"ח המיידי ואילו הנתונים שלא צוינו בדו"ח של נטילת כספים מחשבון החברה על-ידי סלומונט ואי-עמידה בחובת הדיווח של החברה, אינם בגדר פרט מטעה.

בהכרעת הדין נקבע, כי הנאשם היה מודע לצורך בדיווח על משיכת הכסף על-ידי סלומונוט ואף אמר לו לאחר שזה התוודה בפניו, כי נטל כסף מהחברה כי הוא חייב לדווח על כך לדירקטורים לרו"ח ולרשויות. אולם, בפועל לא עשה כן מאחר שהעדיף לאפשר לסולומונט להחזיר כספים לחברה כפי שהבטיח הלה, דב ר שלא התממש.

השופטת יהודית אמסטרדם ציינה, כי המשקיע הסביר היה לומד לו קיבל דיווח מתאים, כי הדירקטוריון נכשל בפעולות הפיקוח על מי שהיה בעל זכות למשיכת הכספים מחשבון החברה, כספים שנמשכו ללא הסבר בהיקף של כמעט כל הונה של החברה, ועל כן הפרטים החסרים בדו"ח היה בהם כדי להטעות משקיע סביר.

אמסטרדם קבעה, כי בחינת התנהגות הנאשם, מצביעה על תמיהות לא מעטות בהתנהלותו. התיק נדחה לשמיעת הטיעונים לעונש. (ת.פ 6893/03).