ועידת ישראל לעסקים: אין רגע משעמם

קומת הכניסה של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל היא קומת המינגלינג הקבועה של ועידת ישראל לעסקים. השנה כיכב שם עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, שהזמין את הנוכחים להוריד כוכב סגול מהעץ הסלקומי. אבל את ההצגה גנב דווקא נועם לניר מאמפייר אונליין, שסיפר לבאי הוועידה על הקריירה הקצרה שלו בתור רוכש מודעות ב"גלובס"

עמוס שפירא מחלק כוכבים

קומת הכניסה של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל היא קומת המינגלינג הקבועה של ועידת ישראל לעסקים. נותני החסויות מערבבים שם ביזנס בפלז'ר, לצד נשנושים ואלכוהול מהבר. הכוכב של הקומה, כל שנה, הוא עמוס שפירא. עד השנה, בתפקיד מנכ"ל אל-על, הוא תפעל כמו כרוז את ההגרלה שערכה החברה לטיסות ושאר פינוקים: מן מכונת משחקים (אבל ממוחשבת), שאם היא פולטת שלוש תמונות זהות של אותו יעד בעולם - זכית בטיסה אליו.

השנה שפירא כיכב בביתן של סלקום, וחיים רומנו, המנכ"ל המכהן, ניצח על הביתן של אל-על אבל ויתר על תפקיד הכרוז. שפירא גנב את ההצגה לסלקום. הוא לקח את המיקרופון והראה לעובדיו איך מתנהג איש מכירות אמיתי ומנכ"ל שיעשה הכול למען לקוחותיו.

"הנהלת סלקום תוריד בשבילכם את השמיים", הכריז והזמין את הנוכחים להצטלם איתו, להוריד כוכב סגול מהעץ הסלקומי, ולזכות בצ'ופרים ובפינוקים שמתחבאים בו.

כצפוי, רוב הקהל הורכב מסלבס בדרגות שונות. הראשון, ברונו לנדסברג (סנו), קיבל שתי תמונות עם המנכ"ל האסרטיבי וזכה בשוקולד. אחריו הגיעו דן ולודמילה תיכון, שזכו בטיפולי ספא מפנקים. לא נגזים אם נאמר שאת רוב הסלבריטיז שהסתובבו בוועידה שפירא קטף לתמונה משותפת איתו ועם העץ הנדיב של סלקום.

אם שפירא פספס מישהו - היו"ר שלו, עמי אראל, בא לעזרה. אראל, שגם הוא קטף כוכב מהעץ של סלקום, גייס סלבריטיז מרחבי הקומה לבוא ולשתף פעולה עם הכרוז-מנכ"ל. יצחק קאול, למשל, ונועם לניר. אראל לא היה לבד וגם ראשי אי.די.בי הגיעו כדי לעזור לשפירא ולתת לו גיבוי.

ועידת ישראל לעסקים לא מתנהלת ללא ההפגנה המסורתית בחוץ. השנה לא נאם עמיר פרץ בפני המפגינים הצעירים, אך הם זכו לנאום דווקא מפוליטיקאי צעיר אחר, פרופ' אבישי ברוורמן. אותו ברוורמן שהתחבק ולחץ ידיים עם משתתפי הוועידה. חיבוק רועש במיוחד הוא חלק עם רענן כהן, פעם מפלגת העבודה והיום המנכ"ל של שאריות הבנק לפיתוח תעשייה, עד 2008.

נועם לניר מוכר מודעות

בין המנכ"לים, היו"רים והפוליטיקאים הרבים שגדשו את ערב הפתיחה של הוועידה במוצ"ש גנב את ההצגה, נועם לניר, מבעלי חברת ההימורים המקוונת אמפייר אונליין, שוויתר על החליפה והסתפק במכנסי ג'ינס (של ארמאני) וחולצה לבנה.

לניר, שהסתובב עם המשקיע אביב רייז, עוד שותף באמפייר, היווה מוקד עלייה לרגל בזעיר אנפין לרבים מבאי הוועידה - מסקרנים למיניהם שאף ביקשו ממנו חתימות ועד מנכ"לים מכובדים, ששמחו לתמונה משותפת, למשל, ולהזדמנות לתחוב לידיו כרטיס ביקור מזדמן.

לניר הפתיע את הסובבים כאשר סיפר להם על הקריירה הקצרה שלו בתור רוכש מודעות ב"גלובס" בשנת 1990. "אודי פינצ'בסקי שכר אותי לעבודה", נזכר לניר, "וכבר בחודש הראשון הרווחתי יותר מ-9,000 שקל. כיוון שמדובר בסכום יוצא דופן שעורר את קנאת העובדים האחרים, וכיוון שהייתי גם טיפוס מוחצן, מצאתי את עצמי אחרי חודש אחד בלבד מחוץ לעיתון".

מהיכן שאב לניר את האמביציה שלו? מהעיתון שאתם מחזיקים ממש כרגע בידיכם. לניר סיפר: "הייתי קורא "גלובס" כל ערב, ומשתגע מכל האנשים שהייתי קורא על ההצלחה שלהם. אז אמרתי לעצמי, אני אצליח - ובגדול".