שר האוצר אישר את בקשת ועדת הכלכלה, להוריד מ-40% ל-30% בלבד את מס הקנייה על רכב היברידי (המשלב מנוע בנזין וחשמל).
זאת, בעקבות הצעת חוק של יו"ר הוועדה, אמנון כהן, וח"כ אילן שלגי, שנועדה להוזיל את הרכבים ההיברידיים ולכלול אותם בקבוצת שווי 4, כדי לשווקם לשוק הציים וחברות ההשכרה.
הרכבים ההיברידיים הם בעלי זיהום אוויר נמוך במיוחד. לדברי כהן, 70% מהרכבים נמכרים לחברות ליסינג ומוחכרים לחברות, וכניסת הרכב ההיברידי לקבוצת שווי 4 תשפר את הכדאיות שלו.
כהן הדגיש, כי הפחתת המס לא תחול על מכוניות פאר ועל רכבי שטח יקרים, אלא על מכוניות היברידיות משפחתיות.
בעקבות הורדת מס הקנייה, צפוי מחירה של טויוטה פריוס, הדגם ההיברידי היחיד שנמכר בארץ, לרדת לגבול העליון בקבוצה 4 - 165 אלף שקל. סוכנות מאיר, יבואנית הונדה, תייבא בקרוב את הדגם ההיברידי בהונדה סיביק, שמחירו ינוע סביב 140-160 אלף שקל.
תוך שנתיים, יתרחב משמעותית מבחר הרכב ההיברידי בארץ. טויוטה תציג בסוף 2006 דגם היברידי למשפחתית קורולה ולמיניוואן פריוויה, ואילו הונדה בוחנת ייצוא לדגם ההיברידי של אקורד, שנמכר בארה"ב מזה מספר חודשים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.