האמירה המופרכת של 2005: בנימין נתניהו

"המהפכה שעומדת להתחולל בבנקאות ובשוק ההון שמה את האזרח הקטן במרכז. זוהי מהפכה צרכנית וכך יש להתייחס אליה". איך צריך להתייחס לאמירה של שר האוצר לשעבר? רגע של פייטנות? שובבות? פנטזיה? ציניקניות? אופטימיות חסרת תקנה? ואולי, הכל יחד

"המהפכה שעומדת להתחולל בבנקאות ובשוק ההון שמה את האזרח הקטן במרכז. זוהי מהפכה צרכנית וכך יש להתייחס אליה".

איך צריך להתייחס לאמירה של שר האוצר לשעבר? רגע של פייטנות? רגע של שובבות? בדיחה משעשעת? פנטזיה? ציניקניות? אופטימיות חסרת תקנה? דמיון מפותח? חוש הומור גרוע? ואולי, כל אלה ביחד?

במחשבה שנייה, אנחנו מחמירים עם נתניהו. שר האוצר לשעבר בהחלט זכאי לפרס על הרפורמה בשוק ההון: פרס השיווק. איך עוטפים מוצר נכה ופגום באריזה יפה ובמילים גבוהות ומוכרים אותה כמפץ הגדול של שוק ההון. איך משטים בתקשורת הכלכלית, גורמים לה לפתח סביבו פולחן אישיות וסגידה ובדיוק ברגע השיא כביכול (אישור הרפורמה) עוזבים הכל ומאפשרים לאמת לצאת לאור. ובאמת, עכשיו, כשחברות הביטוח תופסות את מקום הבנקים, האמת הערומה על ה"מהפכה הצרכנית" של נתניהו יוצאת לאור. ואיזו אמת כואבת זו.

=====================

כמה דברים שכדאי לדעת על מוסף איש השנה 2005 של "גלובס"

מוסף איש השנה 2005 של "גלובס" חולק אתמול (ב') למנויי העיתון. דודי ויסמן, נשיא ויו"ר קבוצת אלון ועידת ישראל, הוא איש השנה של "גלובס", לאחר שהקדים בדירוג את נוחי דנקנר, שסיים שני. הבחירה הוצגה בוועידת ישראל לעסקים, שננעלה אתמול בערב.

המוסף כולל הרחבות על 50 המדורגים בדירוג "גלובס", וכתבות סיכום בנושאים שעשו את השנה הכלכלית-פיננסית החולפת למה שהיתה.

"גלובס" Online מביא כאן כתבה אחת מהמוסף, בה מציג אלי ציפורי, עורך מוסף "שוק ההון", זווית קצת אחרת על כמה מהדמויות הבולטות השנה. תיהנו.

לקריאת המוסף כולו, אתם מוזמנים לעשות מנוי על עיתון "גלובס".