רשות ני"ע משהה את הגיוס של כרמל בשל חוסר התאמה בין התשקיף להתבטאויות בתקשורת

רשות ני"ע השהתה את גיוס ההון של החברה בשל חוסר התאמה בין ההודעה ששיגרה החברה לעיתונות והשיחות שערך המנכ"ל עם עיתונאים

נראה כי משפחת איתני, בעלת השליטה בחברת כרמל אחזקות , לא ממש הפנימה את העובדה שמדובר בחברה ציבורית. רשות לניירות ערך השהתה את גיוס ההון (בהיקף של כ-50 מיליון שקל באגרות חוב להמרה) שהחברה היתה אמורה לבצע, וזאת בשל חוסר התאמה בין ההודעה ששיגרה החברה לעיתונות והשיחות שערך המנכ"ל עם עיתונאים, לבין מה שנכתב בתשקיף. כך, למשל, פרסמה החברה אתמול בשעות הערב הודעה, לפיה במספר כתבות שהתפרסמו בעיתונות הכלכלית היא מסרה תחזיות לגבי כושר הייצור, ההכנסות והרווחים שלה, ופרטים נוספים בקשר לתוכנית ההשקעה שלה ולייעוד התמורה שתתקבל מההנפקה, אשר לא פורטו בתשקיף. ברשות ראו את הידיעות ואת חוסר ההתאמה בינן לבין המידע שניתן בתשקיף, והחליטו להשהות את ההנפקה עד לעדכונו.

הנתונים שפורסמו בהודעה לעיתונות ואשר לא פורסמו בתשקיף, כללו השקעה מתוכננת של כ-10 מיליון שקל ברכישת מפעל שטיחים בחו"ל, כשהיעדים שנבחנים כעת הם טורקיה ואוקראינה. כמו כן התבטא מנכ"ל החברה, עופר איתני, וציין כי החברה צפויה להגיע למחזור הכנסות של 200 מיליון שקל עד לסוף השנה הבאה. עוד נעדר מהתשקיף נתון המתייחס להשקעה של 18 מיליון שקל, שהחברה מתכוונת לבצע על-מנת להגדיל את כושר הייצור שלה. כרמל עוסקת בשיווק רהיטים, שטיחים וכלי בית, באמצעות ביתילי, אי.די.דיזיין ושטיחי כרמל. החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של כ-60 מיליון שקל.

אין זאת הפעם הראשונה שבה נכנסת כרמל אחזקות לעימות עם הרשות לניירות ערך. ב-15 בנובמבר השנה היא דיווחה, כי האריכה את כהונתו של דירקטור חיצוני בחברה בשם דוד ליטבק, וזאת מבלי שיכלה לעשות כן. ליטבק כיהן כדח"צ בחברה החל מה-25 בינואר 2000 ולמשך חמש שנים, וכהונתו פקעה ב-25 בינואר 2005 ובחברה ביקשו להאריך את כהונתו, אלא שעל-פי החוק (ששונה רק ב-1 בפברואר 2000) לא ניתן היה לאריך כהונה של דירקטור חיצוני מעבר לחמש שנים.

עוד מצאה רשות לניירות ערך, כי בוועדת הביקורת של החברה כיהנו רק שני דחצ"ים החל מחודש מאי 2000, כולל ליטבק עצמו, בעוד החוק מחייב מינויים של שלושה דירקטורים, שאינם קשורים לבעלי השליטה. לפיכך, נדרשה החברה לכנס את האסיפה הכללית שלה על-מנת לאשרר מספר החלטות הנוגעות לבעלי השליטה בחברה, ואשר התקבלו בעבר. אבל זה לא סוף הרומן בין הרשות לבין כרמל אחזקות. שבוע לאחר מכן הודיעה החברה, כי עליה לתקן את הדו"חות הכספיים שלה לשנים 2003 ו-2004, וכן את הדו"חות הרבעוניים של 2005, ולהפחית את ההון העצמי שלה. ההפחתה בוצעה מכיוון שבאוקטובר 2003 חולט פיקדון שהעמידה חברת ביתילי, שהיא חברה בת של כרמל, לעובדי החברה.

הפיקדון שימש כערבות להלוואה שנטלו עובדי החברה לשם רכישת מניותיה. כתוצאה מאי הארכת תוקף ההלוואה חולט הפיקדון, והמניות הוחזקו בנאמנות עבור החברה הבת. פעולה שכזאת דורשת הפחתת הון, ולכן תיקנה החברה את הדו"חות הכספיים שלה, וההון העצמי נכון ליוני 2005 ירד בכ-3.3 מיליון שקל, מרמה של 37.6 מיליון שקל לרמה של 34.3 מיליון שקל.

דובר חברת כרמל אחזקות ציין היום, כי מדובר בסעיפים טכניים שלגבי כולם החברה סיפקה הבהרות לרשות לניירות ערך.

בחודש יוני השנה נכנסה חברת גזית אינק, שבבעלותו של חיים כצמן,להשקעה בחברת כרמל אחזקות. גזית רכשה 11.1% מהון המניות של כרמל אחזקות בתמורה להשקעה של 6 מיליון שקל ולפי מחיר שהיה גבוה בכ-36% ממחיר השוק של כרמל ביום ביצוע העסקה.

כרמל אחזקות סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם מחזור הכנסות של כ-130 מיליון שקל, ששיקף גידול של 19.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה עמד על 6.9 מיליון שקל, וגם כאן הראתה החברה גידול דו-ספרתי שהסתכם בכ-60%. בשורה התחתונה הציגה כרמל אחזקות רווח נקי של 6.7 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בתשעת החודשים בכ-12.1 מיליון שקל, לעומת 5.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.