דור-אלון תציע לקן להוציא מהסכם המיזוג עם סונול עשרות תחנות

שטרום התנגד בזמנו למיזוג בטענה, כי יביא להגברת הריכוזיות בענף ולהפחתת מתחרה מרכזי לבין ארבעת המתחרים המרכזיים

דור-אלון תציע לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, להוציא מהמיזוג עם סונול עשרות תחנות דלק, לצורך אישור המיזוג. כך נודע ל"גלובס".

דור-אלון מנהלת הליך בבית הדין להגבלים עסקיים, למיזוגה עם סונול, בעקבות התנגדות הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום. במקביל, מנהלות דור-אלון וסונול מגעים מול הממונה קן.

אם תושג הסכמה במגעים אלה, הרי שיתייתר הצורך בדיון בבית הדין להגבלים עסקיים. שטרום התנגד בזמנו למיזוג בטענה, כי יביא להגברת הריכוזיות בענף ולהפחתת מתחרה מרכזי לבין ארבעת המתחרים המרכזיים.

בנימוקים להחלטתו, ציין שטרום, כי אם יאושר המיזוג, עולה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, ב-35 איזורים גיאוגרפיים וצירי תנועה, בהם קיימות תחנות דלק של שתי החברות. באיזורים אלה, המיזוג עלול להגדיל החשש מפני התנהגות מקבילה בין מעט המתחרים הפועלים באותו איזור או ליצור לחברה הממוזגת כוח שוק, שיקנה לה את הכוח להעלות מחיר ולהוריד תפוקה.

דור-אלון תציע לקן, כי לגבי אותם איזורים ששטרום הצביע עליהם, לא יחול המיזוג, ותחנות הדלק של החברות ימשיכו לפעול בנפרד. שטרום התבטא בזמנו, ערב החלטתו שלא לאשר את המיזוג, כי ניתן לאשרו בתנאים מגבילים. גורמים מקורבים למיזוג אמרו, כי המיזוג אפשרי, "הכל שאלה באלו תנאים".

דור-אלון וסונול הגישו גם חוות דעת של הכלכלן פרופ' חיים פרשטמן, ולפיה המיזוג בין שתי החברות, לא רק שלא יפגע בתחרות, אלא אף יצור מתחרה משמעותית לפז. קן אינה מקבלת את חוות הדעת.

נציגי דור-אלון וסונול נפגשו בשבוע שעבר עם קן, וטענו בפניה, כי בעקבות החלטת בג"ץ המאשרת את הפרטת בז"ן, צפוי שינוי משמעותי בשוק הדלק, ויש לדון מחדש בנושא.