66 רשויות מקומיות יקבלו פרס שר הפנים על ניהול תקין לשנת 2004; יזכו למענק של 21 מיליון ש'

בין הרשויות הזוכות בפרס ניהול כספי תקין; אשדוד, אשקלון, סביון, נשר, ראשון לציון, רמת השרון, ורעננה

66 רשויות מקומיות יקבלו את פרס שר הפנים על ניהול תקין לשנת 2004. הזוכות יזכו למענק כולל של 21 מיליון שקל.

משרד הפנים יקיים מחר (ג') בתיאטרון ירושלים את טקס פרס שר הפנים לניהול תקין לשנת 2004. השנה, בדומה לשנים עברו, יוענק הפרס בשלוש קטגוריות: פרס ניהול כספי תקין יוענק ל-53 רשויות מקומיות; פרס על מצוינות בניהול משק המים העירוני יוענק ל-12 רשויות מקומיות בגין חסכון ביתי, בגינון ציבורי, במוסדות הציבור העירוני, הקטנת הפרש צריכת המים (פחת המים) ושיפור ניהול משק המים העירוני.

וכן פרס על ניהול כספי תקין לאיגוד ערים לשירותי כבאות אזור פתח תקווה על ניהול אחראי של המערכת הכספית והתקציבית בשנת 2004.

השנה, חלה ירידה במספרן של הרשויות הזוכות בפרס, מ-86 אשתקד ל-66 בסך הכל השנה. ירידה של 20 רשויות. במשרד הפנים מסבירים את הירידה בהחלטת המשרד להקשיח את נתוני הסף. כך למשל, הוחלט כי הגרעון השוטף של הרשות יעמוד על 1% מסך ההכנסות של הרשות לעומת 2.5% אשתקד.

עוד נמסר כי גובה המענק יינתן השנה ביחס לגודל הרשות. הסכום הנמוך שיוענק הוא 140 אלף שקל והסכום הגבוה ביותר שיוענק הוא עד 900 אלף שקל.

בין הרשויות הזוכות בפרס ניהול כספי תקין, נמנות, אשדוד, אשקלון, סביון, נשר, ראשון לציון, רמת השרון, רעננה, טירת הכרמל, נס ציונה, חולון ובית אל.

בין 12 הזוכות בפרס מצוינות בניהול משק המים העירוני נמנות, אום אל פחם, אשקלון, בית אל, בת ים, חולון, טירה, מגדל העמק, קרית גת, רחובות ותל אביב.