מפרק בית"ר ירושלים תובע את דדש: להחזיר 5.2 מיליון שקל שקיבל מבית וגן

מפרק החברה, עו"ד עמי פולמן, טוען כי הנתבעים גרמו לחברה נזקים שהביאו להתמוטטותה הכלכלית ולבסוף לפירוקה

בית"ר ירושלים אחזקות תובעת בביהמ"ש המחוזי בירושלים את אגודת הספורט בית"ר ירושלים (עמותה בפירוק). התביעה גם הוגשה כנגד משה דדש, שהיה חבר העמותה ויו"ר הקבוצה; אהוד פדרמן, שהיה יו"ר העמותה; שני עורכי-דין וחברת כ.ש.ב.ז (ח.מ.).

בתביעה, שהוגשה באמצעות מפרק החברה, עו"ד עמי פולמן, נטען שהנתבעים גרמו לחברה נזקים שהביאו להתמוטטותה הכלכלית ולבסוף לפירוקה.

בשנת 2000 נחתם הסכם משולש בו מכרו העמותה וחברת כ.ש.ב.ז את זכויות הניהול בקבוצה לבית"ר ירושלים אחזקות. ההסכם כלל, בין היתר, את הצהרת העמותה לפיה פרט לאמור בהסכם, אין לה חובות לצדדים שלישיים.

בנוסף לכך, היתה הסכמה שבית"ר אחזקות לא תהיה אחראית לכל חוב של העמותה, למעט התחייבויות שלקחה על עצמה מכוח ההסכם בהיקף של כארבעה מיליון שקל.

למרות זאת, החלו להגיע לבית"ר אחזקות דרישות ותביעות של נושים בגין חובות העבר של העמותה, שלא הוזכרו בהסכם המשולש. תוך זמן קצר, נטען עוד בכתב התביעה, הוטלו על בית"ר אחזקות עיקולים שמנעו המשך הפעלה שוטפת של הקבוצה.

ב-2001 נקטה בית"ר אחזקות בהליך של הקפאת הליכים ובהמשך ניתן כנגדה צו פירוק. לטענתה, העמותה ודדש אף התייצבו בראש מגישי תביעות החוב נגדה.

בית"ר אחזקות טוענת, כי בדיעבד נודע שהיקף החובות האמיתי מהעבר הסתכם בכ-20 מיליון שקל, בניגוד לאמור בהסכם המשולש.

לטענתה, בזמן חתימת ההסכם המשולש היה לה יסוד להאמין למצגים שהוצגו בו בעניין היקף חובות העמותה, שכן היא ידעה שלפני חתימתו חתמה העמותה על הסכם למכירת מגרשי האימונים של הקבוצה בשכונת בית וגן בירושלים לחברת נאות בית וגן.

מכירת מגרשי העמותה היתה צעד חריג, שמטרתו היתה פירעון חובות העמותה מכספי התמורה, שהסתכמו בכ-27 מיליון שקל. לטענת בית"ר אחזקות, העמותה לא גילתה לה בעת כריתת ההסכם המשולש, שהיא אפשרה העברת כ-8.4 מיליון שקלים לצדדים שלישיים, במקום שכספים אלה ישמשו לפרעון חובות העמותה.

בתביעה נטען עוד, כי דדש היה "הרוח החיה" מאחורי הסכם מכירת המגרשים וההסכם המשולש. דדש, נטען, קיבל אישית מתוך התמורה ששולמה על-ידי חברת בית וגן - 5.2 מיליון שקלים בגין שירותים שנתנו, כביכול, הוא ובני משפחתו לעמותה. זאת מתוך כספים שנועדו לפרעון חובות העמותה. בתביעה נטען, כי לפי חוק העמותות, דדש היה מנוע מלקבל שכר כלשהו בגין שירותיו לעמותה. לטענת החברה, על דדש להשיב לה את הסכום של 5.2 מיליון שקלים.

לצרכי אגרה מעמידה בית"ר ירושלים אחזקות את תביעתה על שישה מיליון שקלים. טרם הוגשו כתבי הגנה. (א 7506/05)