היזם אורי דורי הוא זה שרכש מקליל 50% במגרש בן 26 דונם בקרית מוצקין

דורי רכש בנוסף את חלקה של חברת גנדן במתחם (50%) תמורת 37 מיליון שקל

היזם אורי דורי הוא זה שרכש אמש מקליל את חלקה (50%) במגרש בן 26 דונם המיועד לבניית כ-500 דירות בקרית מוצקין, תמורת 30 מיליון שקל. דורי רכש בנוסף את חלקה של חברת גנדן במתחם (50%) תמורת 37 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

דורי יקים על המגרש שעליו ישב בעבר מפעל קליל, כ-500 דירות, בהיקף מכירות כולל המוערך בכ-400-450 מיליון שקל.

חברת קליל הודיעה שלשום (ב') כי מכרה את חלקה (50%) במגרש בן 26 דונם בקרית מוצקין. זאת, בהמשך לעיסקה מדצמבר 2002, שבה מכרה לגנדן ואמריקה-ישראל את המחצית הראשונה של המתחם, ב-6.9 מיליון דולר.

שתי העסקות הן בהיקף 58.8 מיליון שקל, ויחד יניבו לקליל רווח הון נטו של 35 מיליון שקל, לאחר תשלומי היטל השבחה, מיסים ועלויות אחרות.

גנדן רכשה את חלקה של אמריקה ישראל לפני כחודשיים, ובכך הפכה לבעלת 50% במתחם.

קליל תעשיות נמצאת בשליטת גבוש צור, עמיר עופר, ארז גל ואחרים, ומנוהלת על-ידי אריה ריכטמן. החברה נסחרת בבורסה של ת"א, לפי שווי שוק של 64 מיליון שקל. החברה עוסקת בייצור מוצרי אלומיניום לענף הבנייה.

בשנים האחרונות, בשל מצבו של ענף הבנייה, החברה רשמה בעבר הפסדים, אך בשנה האחרונה נקטה במספר צעדי התייעלות ומימוש נכסים. צעדי ההתייעלות שכללו, בין השאר, את הפסקת פעילותה של חברת הבת קליל מוצרי אלומיניום וצמצום בעלויות מטה, החזירו את החברה לפסי רווחיות. קליל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2005 עם רווח של 7.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.