מלחמת המבצעים של "ידיעות" ו"מעריב" מתלקחת: הפעם - מחלקים כסף לקוראים

ימים ספורים לאחר ש"מעריב" יצא במבצע הגרלת פרסים יומיים של עד 50 אלף שקל, יוצא מחר "ידיעות" במבצע משלו עם פרס של מיליון שקל

מלחמת הפרסום והמבצעים בין העיתונים היומיים "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" שוב מתלקחת: ימים ספורים לאחר ש"מעריב" יצא במבצע קד"מ במסגרתו ניתן להגריל פרסים כספיים יומיים בסדרי גודל של 100 שקל ועד 50 אלף שקל, ייצא מחר (ו') "ידיעות אחרונות" במבצע משלו, שיאפשר זכייה בסכום של מיליון שקל. זאת, בנוסף לפרסים יומיים שיחולקו.

טכניקת ההשתתפות בשני המבצעים קשורה בעקביות של הקורא ברכישת העיתון למשך כל השבוע. ב"מעריב" צריך לעקוב אחרי המספרים המתפרסמים בעיתון, ולהשוות אותם לכרטיס הגרלה שיש לצרכן בבית, ואילו ב"ידיעות אחרונות" מדובר במעין פאזל שיש לקורא על צ'ק בסך מיליון שקל, שאת שש החתיכות שלו הוא מוצא בכל יום בעיתון היומי שהוא משלים את יצירת הפאזל יכול הקורא לשלוח את הטופס לידיעות אחרונות ולהשתתף בהגרלה.

"מעריב", שמפרסם את המבצע באמצעות משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין, משקיע על-פי הערכות בשוק כ-4 מיליון שקל בפרסום, שכולל לא רק מודעות בעיתונות כי אם גם שלטי חוצות, רדיו ופרסומות בטלוויזיה. לעומתו, כמו תמיד, עיקר הפרסום של "ידיעות אחרונות" הוא בעיתון עצמו וברדיו.

ב"ידיעות אחרונות" נמנעים מסורתית וכאידיאולוגיה מפרסום בטלוויזיה. את המבצע של הקמפיין של העיתון מוביל משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.

כזכור, מלחמת המבצעים הראשונה בין העיתונים התחוללה לפני כחודשיים, אז הציע "מעריב" לקוראיו מבצע בו יכלו לזכות במכוניות ואילו "ידיעות אחרונות" הציע לקוראיו לזכות בדירת חלומות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום ואיגוד המפרסמים שהתפרסמו לאחרונה עלה, כי נתח העיתונות לעומת הפרסום עומד על כ-50%. עוד עלה מהנתונים, כי ב-2005 הצליח ידיעות אחרונות לגדול בהכנסותיו ב-8%, וכי "מעריב" היה השנה העיתון היומי היחיד שירד בהכנסותיו, שקטנו בשיעור של כ-10%.