25 חוקרים של הכנ"ר פשטו על בתיהם של מנהלי ביקור חולים לשעבר

תפסו מסמכים וגבו את גרסאות המנהלים במסגרת חקירת נסיבות קריסתו של בית החולים

25 חוקרים ופקחים של אגף הכונס הרשמי והאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים התייצבו הבוקר (ד') במפתיע, בו זמנית, בבתיהם של מנהליה לשעבר של עמותת ביקור חולים הוספיטל, תפסו מסמכים רבים וחקרו אותם באשר למעורבותם בקריסתה.

הכנ"ר, שלמה שחר, קיים חקירה סמויה ממושכת לבדיקת נסיבות קריסתה של העמותה, המצויה בהליך פירוק, ובירור התנהלות המנהלים וחלקם בקריסה.

באחרונה פנה שחר לבית המשפט המחוזי בירושלים, הדן בפירוק העמותה, בבקשה להתיר לו לתפוס מסמכים מבתיהם של מנהלי העמותה לפני קריסתה ולאפשר לו לחקור אותם בו זמנית. החקירה והפנייה לבית המשפט נעשו בחשאי, כדי שלא לאפשר למנהלים להשמיד או להסתיר מידע.

בימים אלה נענה בית המשפט לבקשתו של הכנ"ר, והבוקר ניתן האות להוציא לפועל את המבצע. צוות החוקרים, בראשותו של גבריאל נובל, התייצב בכמה נקודות שונות בבירה, לרבות בבתי המנהלים לשעבר, תפס מסמכים רבים וחקר את המנהלים.

בין המנהלים שזכו לביקור היו יוסף כהן, ששימש כמנהל העמותה לפני הפירוק, ושני בניו שהיו מעורבים אף הם בניהולה. בעקבות המבצע נתפסו מסמכים רבים הרלוונטיים לחקירה ונגבו גרסאות של הנחקרים.

בנובמבר 2003 הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים צו לפירוק העמותה ומינה את הכנ"ר כמפרקה. עם כניסתו לתפקיד התברר לשחר, כי העמותה צברה חובות לרשויות המס ולספקים בסכום העולה על 200 מיליון שקל.

קריסת העמותה וכניסתה להליך פירוק הותירו את מאות גמלאיה ועובדיה בלא הסדר פנסיה, לאחר שתשלומי הפנסיה שולמו מתוך תקציבו השוטף של בית החולים, ומרבית העובדים לא היו מבוטחים בקרן פנסיה כלשהי.

שחר המשיך בהפעלת בית החולים, תוך נקיטת הליכי התייעלות נרחבים, ולדבריו, בית החולים פועל היום באיזון תקציבי. בימים אלה דן השופט יוסף שפירא בבקשתו של שחר למכור את בית החולים לקבוצת משקיעים.