ג'קי מצא, מנהל רשות המיסים: מספר החוקרים אינו מאפשר להגיע לרבע ממעלימי המס

"ברשות רק 300 חוקרים. זה פשע שהמדינה לא יודעת שיש לה כאן מכונה לייצור כסף, והיא לא נותנת חשמל לתפעל אותה"

"כמות חוקרי המיסים לא מאפשרת להגיע אפילו לרבע ממעלימי המס". כך אמר אמש (ג') מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, במפגש של מועדון המיסים בתל-אביב.

מצא אמר, כי ברשות המיסים יש 300 חוקרים - הרבה פחות מהדרוש. לדבריו, "זה פשע שמדינת ישראל לא משכילה לדעת שיש לה כאן מכונה שמייצרת כסף, והיא לא נותנת חשמל לתפעל אותה. כמות החוקרים היא כזו שלא מאפשרת להגיע למימדי התופעה".

בפן האזרחי, אמר מצא, יש אמנם מאות מפקחים, אך זה לא מספיק. לדבריו, תשומה של שקל אחד להעסקת מבקר או מפקח, מניבה תשואה של 100 שקל. "יש בנק שלא היה מוכן לתת הלוואה בתנאים כאלה?", שאל מצא. לדבריו, ההיקף הקטן של המבקרים והמפקחים מביא לכך ש-80% מהנישומים כלל לא נבדקים.

מצא גילה, כי יפעל לבטל את ועדות הערר במיסוי מקרקעין, שם יושבים נציגי ציבור, כך שהעררים במיסוי מקרקעין יידונו בבית משפט. לדבריו, "אנו חושבים שבית משפט בעניין מיסוי מקרקעין יהיה יותר ראוי מאשר נציגי הציבור, שחלקם מייצגים מול רשות המיסים".

עוד מסר מצא, כי רשות המיסים סיימה באחרונה מספר הסדרים בנושא מיסוי נאמנויות. לדבריו, "לפחות לפי קצב הפניות של נישומים, כנראה ש'נפל האסימון' וברור היום שאנו מתכוננים ברצינות לגבות מס בתחום הזה.

"טוב יעשו הנישומים אם יזדרזו להגיע לרשויות המס. השאלות בתחום אינן 'קליר קאט' ואנו בהחלט בשלים להגיע להבנות. ככל שיחלוף הזמן, נגביר את האמונה שהדברים הם 'קליר קאט'".

בהתייחסו לטענות על איומים לכאורה מצד עובדים ברשות בדבר העברת תיק לפלילי אם לא תשולם שומה, הבהיר מצא, כי יפעל למיגור התופעה במלוא החומרה. "זה חמור מאוד אם תיקים עובדים לחקירות שלא בצדק. מקרה שבו יש הצעה: תשלמו או תעבור לפלילי - העובד שאמר זאת נמצא בסכנה.

"זה איום לא ראוי וזה בעיני דבר חמור, כמו שחמור שאם יש העלמת מס, מסיימים את התיק בפן האזרחי בלבד".