חברת השקעות תובעת ממנכ"לה לשעבר 15 מיליון שקל בעקבות השקעות כושלות שביצע

וקטורי טוענת: ראובן רגב הציג מצגי שווא לגבי יכולתו ולא בחן כיאות את ההשקעות עליהן החליט

חברת וקטורי הגישה תביעה שכנגד בביה"ד האזורי לעבודה בתל-אביב נגד מנכ"לה לשעבר, ד"ר ראובן רגב. רגב פוטר בדצמבר 2004 - לטענת החברה, לאחר שהתגלה שגרם לה במחדליו נזקי עתק.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד זאב שרף, שרון בן-חיים ומיכל אגמון, וקטורי חיפשה איש מקצוע בעל ניסיון להשקעות בהיי-טק ובחרה ברגב. במסגרת הסכם העבודה קיבל רגב תנאים מפליגים, אך בפועל התברר שהציג בפניה מצגי שווא, שכן הוא לא היה בעל הידע והניסיון.

להסכם העבודה של רגב צורף כנספח גם הסכם אופציות. הסכם זה עומד במרכז התביעה שהגיש נגד החברה.

החברה טוענת, כי השקעות בהיקפים של מיליוני דולרים שבוצעו על-ידי וקטורי ביוזמת רגב, בוצעו בלי שערך בדיקות וניתוח יסודיים של הנתונים שהיוו בסיס לקבלת ההחלטה על ההשקעות.

עוד התברר, לטענתה, כי השקעות במיליוני שקלים בוצעו על יסוד מידע חלקי ומטעה שמסר לה רגב, ותוך שלא הובאו לידיעתה פרטים מהותיים, ואילו היו אלו נמסרים בזמן אמת - לא היו מבוצעות אותן השקעות.

לטענת וקטורי, חלק מההשקעות עליהן החליט רגב, בוצעו בניגוד להמלצות שניתנו על-ידי יועצי השקעות מקצועיים, תוך התעלמות מתמרורי אזהרה ותוך הסתרת מידע חיוני אודות מצבן הקשה של החברות בהן השקיעה החברה.

החברה מדגישה בתביעה כי טרם השלימה את הבדיקות, ובשלב זה, התביעה מתוחמת למעשיו של רגב בקשר עם השקעות בשלוש חברות: פרנדלי טכנולוגיות (אפ.טי.אל), פוסטנדו (לשעבר ונגארד טכנולוגיות אבטחה) ו-MPM.

לגבי חברת פרנדלי נטען, כי וקטורי השקיעה בה 3.3 מיליון דולר, אך התברר לה, שרגב לא בחן את הסיבות לפערים מהותיים בין התחזיות לבין תוצאותיה בפועל. כך למשל, נטען, הערכות המכירות שהציגה פרנדלי שונו על ידה באורח תדיר, ועל פיהן חל גידול ניכר כביכול בהערכות המכירות לשנים הקרובות.

וקטורי מבקשת מביה"ד להצהיר, כי רגב הפר את חובותיו כלפיה ולהורות לו לשלם לה 15 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה.