חברות ביו לייט וטסנת חתמו עם סולומון שוקי הון על הסכמי עשיית שוק

סולומון תחל השבוע לעשות שוק במניות ביו לייט; סיסנת תוכנה תשאיל לסולומון 0.5% מהון מניותיה של טסנת

ביו לייט הודיעה היום (ד') לבורסה על חתימת הסכם, לפיו סולומון שוקי הון תחל השבוע לעשות שוק במניות החברה.

קבוצת ביו לייט, שהונפקה לאחרונה בבורסת תל-אביב לפי שווי של כ-60 מליון שקל, מחזיקה בשליטתה ארבע חברות מתחום הביוטכנולוגיה: אוביקיור, אלרג'יקה, זטיק ואופטוטק, העוסקות בפיתוח תרופה נגד השמנה, תרופות לטיפול באלרגיה, טכנולוגיה לזיהוי תאים סרטניים ופיתוח מכשיר רפואי לטיפול בגלאוקומה, בהתאמה. הקבוצה נוסדה ע"י ד"ר גל ארליך, ד"ר עמי איל, רונית גרוס וריצ'ארד נמיר, ויו"ר החברה הוא עמוס ערן.

במסגרת עשיית השוק עבור החברה, תציג סולומון שוקי הון פקודות קניה ומכירה לאורך כל שלבי המסחר במרווחים נמוכים, שיאפשרו נזילות גבוהה יותר במניות וכן תתאם עסקאות מכירה וקנייה בחבילות גדולות של מניות.

לדברי ערן אבידור, מנהל תחום עשיית שוק בסולומון שוקי הון, "מטרת עשיית השוק היא לספק סחירות ונזילות משופרת למניות ולתרום להרחבת מעגל המתעניינים והמשקיעים הפוטנציאלים במניות אלו. עשיית שוק בסמוך להנפקה בבורסה תסייע לשמר את עניין המשקיעים במנייה ותאפשר למשקיעים בחברה מסחר רציף במנייה נזילה. לאור תוצאות מוצלחות של גידול במחזורי מסחר ובהיקף עיסקאות יומי אצל החברות עימן אנו עובדים, מורגשת לאחרונה התעניינות גוברת בנושא ומספר הפניות של חברות עולה תדיר".

גם חברת טסנת הודיעה על הסכם עשיית שוק עם סולומון שוקי הון. סולומון ישמש כעושה שוק במניות החברה, מתוך כוונה להעלות את רמת הסחירות במניותיה. על פי ההסכם, שנחתם לתקופה של שנה, יושאלו לעושה השוק כ-0.5% מהון מניותיה של טסנת על ידי בעלת השליטה בחברה, סיסנת תוכנה.

ההחלטה על הפעלת עושה שוק במניות החברה באה בהמשך להחלטות נוספות שקידמה הנהלת טסנת, מתוך מטרה להדק את הקשר עם שוק ההון ולהביא להעלאת מחזורי המסחר במניה ובמקביל להעלאת שווי השוק שלה.

בדצמבר האחרון הודיעה החברה על תכנית רכישה עצמית (Buy Back) של מניותיה בסכום של עד 1.5 מיליון שקל בשנה הקרובה. הנהלת טסנת, בראשות המנכ"ל גידי קמחי, הוסמכה לבצע את הרכישות מעת לעת, על פי הנסיבות בשוק המניות. מסגרת המניות הנ"ל מהווה עד 2.5% ממניות החברה.