קרוקס יצרנית כפכפים וסנדלים פלסטיות ששבו את לב הצרכניות בארה"ב שבתה גם את לב המשקיעים

מניות החברה זינקו ב-54% ביום המסחר הראשון אחרי הנפקתן, וזאת אחרי שהחברה העלתה את מחיר ההנפקה בשליש יום לפניה

מניות קרוקס (Crocs), יצרנית כפכפים וסנדלים פלסטיות בצבעים עזים ששבו את לב הצרכניות בארה"ב, זינקו אתמול (ד') ב-54% ביום המסחר הראשון אחרי הנפקתן, וזאת אחרי שהחברה העלתה את מחיר ההנפקה בשליש יום לפניה.

המניה עלתה בסגירת המסחר אמש ב-36% ל-28.55 דולר בנאסד"ק, אחרי שכבר הגיעה למחיר של 22.50 במהלך המסחר. קרוקס, שמשרדיה שוכנים בניווט, קולורדו, העלתה את מחיר ההנפקה ב-39%, וגייסה שלשום 207.9 מיליון דולר. שווי השוק שלה אתמול הגע ל-1.092 מיליארד דולר.

יצרנית כפכפי קצף הגומי הצטרפה בכך לעוד עשר חברות נוספות לפחות שביצעו הנפקות ראשונות לציבור בפברואר, בגיוס כולל של 1.28 מיליארד דולר. בינואר גייסו 14 חברות הון כולל של 2.16 מיליארד דולר בהנפקות מניות. המפורסמת בהן היתה הנפקת רשת המזון המקסיקני של מקדונלד'ס, צ'יפוטל גריל.

אתמול פרסמה חברת וונאג' הולדינגס, חלוצת טלפוניית אינטרנט, תשקיף להנפקה ראשונה בסך 250 מיליון דולר.