בנק דיסקונט נערך למכירה עתידית של ביטוחי בריאות: רכש 20% מ-GMN

יתמודד עם החברה על ביצוע "הרשומה הרפואית הלאומית" ליצירת תיק רפואי ממוחשב לכל אזרח

בנק דיסקונט מתחיל בהיערכותו למכירה עתידית של ביטוחי בריאות: הבנק רכש 20% מחברת Israel GMN - Global Medical Networks - ויתמודד עימה במכרז לביצוע פרויקט "הרשומה הרפואית הלאומית" שצפוי להתפרסם בחודשים הקרובים. RFI כבר פורסם לפני מספר חודשים.

פרויקט "הרשומה הרפואית הלאומית" שואף ליצור תיק רפואי ממוחשב לכל אזרח, אשר יכלול את כל המידע הרפואי עליו. מטרת הפרויקט היא לאחד את כל המידע הרפואי הממוחשב על כל חולה מכל המקורות הקיימים - קופות חולים, רופאים ובתי חולים - כדי שלכל אזרח יהיה תיק רפואי אלקטרוני מלא וזמין בכל מקום שבו יבקש טיפול רפואי. בניית המערכת צפויה להימשך שלוש שנים.

מנכ"ל GMN היא ד"ר לינדה הר-נבו, ובדירקטוריון של החברה יושבים בין היתר דוד ברודט, הפרסומאי ראובן אדלר, ופיני בוכריס, מנהל בכיר באייפקס ולשעבר מפקד 8200.

סמנכ"ל וראש החטיבה לנכסי לקוחות בבנק דיסקונט, לינדה בן-שושן, אמרה כי ההתקשרות עם GMN נעשית בראייה לטווח הארוך. "אנו מאמינים כי שוק המידע הרפואי יתפתח בעתיד כחלק מתפיסה שלפיה ימוסדו השירותים הפיננסו-רפואיים ביטוחיים. דיסקונט יהיה הגוף הראשון במערכת הבנקאית שיניח את היסוד לקיומו של הבנק למידע רפואי בישראל ויתווה את השתלבותו עם המערכת הבנקאית המסורתית", אמרה בן-שושן.

כיום נאסר על בנקים למכור ביטוח אלמנטרי בכלל וביטוחי בריאות, אך במשרד האוצר תומכים במכירה. ההערכות הן כי לאחר שייצבר ניסיון מספק במכירת מוצרי פנסיה במערכת הבנקאית, יאפשר האוצר לבנקים מכירת מוצרי ביטוח נוספים. שותפות עם חברה המתמחה במידע רפואי תאפשר לדיסקונט לפלח את האוכלוסייה ולהתאים את מוצר ביטוח הבריאות לצורכי הפרט. פילוח המידע יאפשר למכור ללקוח שירותי רפואה נוספים ושירותי ביטוח רפואי.

GMN פיתחה את מערכת Life-On-Key, המאפשרת יצירת בסיס נתונים מרכזי שיוכל לאסוף את כל רשומות המידע הרפואי, ולהפוך אותו זמין לחולה דרך רשת מאובטחת. הטכנולוגיה מאפשרת הקמת רשתות ברמה לאומית וברמת מוסדות רפואיים. ברמת הפרט שומר ה-Life-On-Key את ההיסטוריה הרפואית של המבוטח על גבי DISK-ON-KEY. באמצעותו יוכל צוות הטיפול הרפואי לדעת פרטים חיוניים על המבוטח לצורך הגשת טיפול ראשוני נכון (כגון סוג דם, מחלות כרוניות, רגישות לתרופות, אלרגיות וכד'). פוליסה המתבססת על Life-On-Key נמכרת בהראל ממחצית 2004.