עקב פניית היוצרים: HOT ביטלה הסכם עם הטוטו לתוכן שיווקי במיליון שקל

על-פי ההסכם שנחתם, הטוטו היה אמור להשקיע כמיליון שקל בתוכן שיווקי ב"האלופה" - טלנובלה העוסקת בכדורגל

חברת הכבלים HOT ביטלה את הסכם שיתוף הפעולה עם המועצה להסדר הימורים בספורט (הטוטו) בטלנובלה החדשה "האלופה" אשר כלל כמיליון שקל לתוכן שיווקי. כך נודע ל"גלובס". גורמי ההפקה הסדרה, בשיתוף המועצה להסדר ההימורים בספורט, יגבשו בימים הקרובים מתווה שיתוף פעולה מחודש. ההחלטה בעניין התקבלה בעקבות פנייתם של איגודי הבימאים והתסריטאים למועצת הכבלים והלוויין בעניין זה.

לאחרונה פנו האיגודים, באמצעות עו"ד סמדר בן-נתן, למועצת הכבלים והלוויין בתלונה על חתימת הסכמי תוכן שיווקי על-ידי HOT עם הטוטו ועם חברת פרוקטר אנד גמבל שנחשפו ב"גלובס". האיגודים טענו בפנייתם כי הסכמים אלה נחתמים בניגוד לחוק שכן מדובר בהסכמי תוכן שיווקי.

בהמשך לתלונה זו של האיגודים, השיב ניר גרסון, ממנהלת הסדר השידורים במועצה, לעו"ד בן-נתן, כי "בתשובה לפנייתנו הכחישה HOT כי חתמה על הסכם כלשהו עם המועצה להסדר הימורים או עם פרוקטר אנד גמבל וכן הצהירה HOT כי תמשיך גם בעתיד להקפיד ששידוריה יעלו בקנה אחד עם מדיניות המועצה והוראות הדין".

אולם, למרות הכחשה זו, ההסכמים אכן נחתמו בין הגורמים המסחריים לבין חברות ההפקה האחראיות על הפקת התוכניות. על-פי ההסכם, הטוטו אמור היה להשקיע כמיליון שקל בתוכן שיווקי ב"האלופה" - סדרה העוסקת בעולם הכדורגל הכוללת כ-120 פרקים, אשר צפויה לעלות בערוץ 3 בכבלים בתחילת אפריל. שוויו של הסכם שיתוף הפעולה בין HOT לפרוקטר אנד גמבל מוערך בכ-250 אלף דולר, והוא מקנה לפרוקטר זכות להשתמש במותג שמלווה את רצועת הנשים החדשה ב-HOT - בנות.

יש לזכור, כי בימים אלה מתנהל מאבק קשה בין איגודי הבימאים והתסריטאים לבין HOT בעניין זכויות היוצרים, דבר שעשוי להוות את העילה לתלונה שהעבירו בעניין זה למועצה לשידורי כבלים ולוויין.

HOT מסרה בתגובה לגבי הסכם התוכן השיווקי לתוכנית "האלופה" שנחתם מול המועצה להסדר הימורים בספורט, כי "בשל פניית המועצה לשידורי כבלים ולוויין ביטלה הפקת 'האלופה' את הסכם שיתוף הפעולה עם המועצה להסדר ההימורים בספורט. הפקת הסדרה, בשיתוף המועצה להסדר ההימורים בספורט, יגבשו בימים הקרובים מתווה שיתוף פעולה מחודש, בהתאם לכללי המועצה לשידורי כבלים ולוויין ובהתאם לכל דין".

באשר לתוכנית "בנות" ולהסכם עם פרוקטר אנד גמבל נמסר מ-HOT בתגובה: "שיתוף הפעולה עם חברת פרוקטר אנד גמבל עניינו מכירת זכויות שימוש במותג התוכנית 'בנות' לחברה על-ידי מפיקת התוכנית, לשם שימוש מסחרי בו מחוץ למסך HOT. מכירת זכויות שימוש מסחריות למותגי טלוויזיה מותרת על-פי כל דין, ובכלל זה כללי המועצה לשידורי כבלים ולוויין, והינה עניין שבשגרה בישראל ובעולם".

עוד נמסר, כי "החשיפה של פרוקטר אנד גמבל במסגרת התוכנית 'בנות' נעשית בהתאם לכללי המועצה לשידורי כבלים ולוויין ובמסגרתה מוענק בתכנית פרס לצופים. חשיפת החברה המסחרית נעשית באמצעות שקופית פרס בלבד, כמותר על-פי כללי השידורים בחוק הבזק ועל-פי הוראות המועצה לשידורי כבלים ולוויין".

מפרוקטר אנד גמבל נמסר בתגובה: "שיתוף הפעולה עם תוכנית 'בנות' של HOT עניינו מכירת זכויות שימוש במותג התוכנית לשם פעילות חוץ מסכית, בהתאם לכללי המועצה לכבלים ולוויין". "