תביעה ב-165 אלף שקל נגד בעלי מועדון ויסקי א-גוגו בטענה לאפליה

התובעים טוענים שהגיעו למועדון בנמל ת"א בעקבות פרסום של בעליו, אך הסלקטור בכניסה סירב להכניסם בטענה שמדובר במסיבה פרטית

סולן גדלי, עו"ד העוסק בענייני מעמד אישי, קופרשטיין ברוניסלב, מהנדס העובד בחברת היי-טק ולוזון עמית בכיר בחברת איתוראן, הגישו לבית המשפט השלום בת"א תביעה בסך 165 אלף שקל נגד בעלי המועדון ויסקי א-גוגו מנמל ת"א. השלושה טוענים להפרת הוראות חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

לטענתם, לפני למעלה מחודש, בליל שישי, הם הגיעו למועדון. חלקם הגיעו ממקומות מרוחקים, מחיפה ונתניה בעקבות פרסומים של בעליו, אולם כאשר ביקשו להיכנס למועדון נתקלו בסירוב מצד הסלקטור שעמד בפתח המועדון, בנימוק כי במקום מתקיימת מסיבה פרטית. כמו כן הוא אמר להם, כי הוא אינו מכיר אותם ועל כן, "מי שהוא לא מכיר לא נכנס".

לדברי התובעים, הם חשו כי נימוקי הסלקטור שלא להכניסם למועדון נובעים ממניעים פסולים וגזעניים, ועל כן החליטו לעמוד על זכותם להיכנס למועדון וכל זאת ללא הועיל. על-פי כתב התביעה, בעודם ממתינים בפתח המועדון, צפו בסלקטור מכניס מבלים רבים למועדון כראות עיניו וזאת בלא שאלה הציגו בפניו כל הזמנה למסיבה כלשהי. במצב דברים זה נאלצו התובעים לחזור לבתיהם, כאשר כבודם נרמס ביד גסה, ללא כל סיבה אלא אך ורק כי הסלקטור לא חפץ ביקרם. התובעים מציינים כי חזרו על עקבותיהם מושפלים כאילו הם אזרחים סוג ב'.

לדבריהם, בעלי המועדון הפרו את הוראות החוק האוסר על אפליה. ההתנהגות כלפיהם הייתה מחפירה ומכפישה ומהווה גזענות לשמה. אשר על כן הם מבקשים באמצעות עו"ד דן סביון לפסוק להם את הפיצוי המרבי הקבוע בחוק בסך 55 אלף שקל לכל אחד מהם בלא הוכחת נזק ובסה"כ 165 אלף שקל.

הנתבעים הם נדל ראל, שני זיו, שי דוידוב ודורון אוסדון. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 18362/06).