השיחות בין איראן לבין האיחוד האירופי על הגרעין האיראני הסתיימו ללא התפתחות ממשית

איראן לא העלתה הצעות או רעיונות חדשים לדרכים בהן תוכל להפריך את החששות המערביים מתוכניתה הגרעינית, שלפי החשד נועדה לייצור נשק

השיחות בין איראן לבין שרי החוץ של מדינות השלישייה האירופית - בריטניה, גרמניה וצרפת - שהחלו ביום ו' הסתיימו ללא הכרעה, כך הודיעו שרי החוץ של צרפת וגרמניה.

בפגישה נכחו שרי החוץ של צרפת, בריטניה, גרמניה ומזכיר המועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי, עלי לריג'אני, המשמש כנציג האיראני הבכיר ביותר במו"מ הגרעיני.

בתום הפגישה, סיפר שר החוץ הגרמני, פרנק-וולטר סטיינמאייר כי איראן לא העלתה הצעות או רעיונות חדשים לדרכים בהן תוכל להפריך את החששות המערביים מתוכניתה הגרעינית, שלפי החשד נועדה לייצור נשק.

"למרבה הצער לא הצלחנו להגיע להסכם היום", אמר סטיינמאייר.

שר החוץ הצרפתי, פיליפ דוסט-בלאזי, סיפר לאחר סיום הפגישה כי שלושת המדינות קראו לאיראן להקפיא את כל הפעילויות הקשורות להעשרת אורניום לפני שיוכלו לחזור לשולחן המשא ומתן.

"הבהרנו להם שכדי לזכות מחדש באמון עליהם לחדש את הקפאת המחקר והפיתוח הגרעיני. זהו המפתח להשבת האמון", אמר דוסט-בלאזי, שהוסיף כי "אנחנו מיצרים על כך שאיראן לא יכלה להגיב לתנאים שהצגנו בפניה מבלי להרבות בדברים".

ביום ב', צפויה מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להתכנס לפגישה מיוחדת בוינה, בה ידווחו 35 חברותיה של המועצה על ממצאי הדו"ח שחיבר יו"ר הסוכנות, מוחמד אל-בראדעי, על תוכנית הגרעין האיראנית, שיפורסם ביום ב' במלואו. לאחר מכן, צפויה מועצת הנגידים להחליט באופן סופי על הפניית איראן למועצת הביטחון של האו"ם.

ביום ה', נודע באופן מפתיע כי מדינות האיחוד הסכימו לקיום סבב השיחות המיוחד, שנערך לבקשתה של איראן.