המשטרה חילצה את המשפחה התוקפת מהכנסייה ולקחה אותם לחקירה

(עידכון) - 7 נפגעו קל: 3 אזרחים; 3 שוטרים ואב המשפחה התוקפת * הלילה מכנס מפכ"ל המשטרה דיון מיוחד להערכת מצב * ועדת המעקב מתכננת מחר תהלוכה לכיוון הכנסייה

נסיון הפיגוע בכנסיית הבשורה בנצרת: כוחות משטרה הצליחו להשתלט הערב על המהומה במתחם כנסית הבשורה בעיר. ברחובות הסמוכים לכנסייה עדיין מקובצים כמה עשרות מפגינים זועמים, המביעים את מחאתם על האירועים הערב.

כוחות הביטחון חילצו בשלום את שלושת בני משפחת חביבי שהיו נצורים במשך כמה שעות במתחם הכנסייה, ולקחו אותם לחקירה. השלושה, אב המשפחה היהודי חיים חביבי, אשתו הנוצריה ויולט ובתם בת ה-20, חדרו הערב למקום כשהם מחופשים לצליינים. הם הובילו עגלת תינוק שבתוכה החביאו נפצים ובלוני גז קטנים. לאחר שהשליכו כמה נפצים נלכדו השלושה בכנסייה וההמון הזועם לא אפשר להם להיחלץ.

במקום נוצרה מהומה גדולה, בשל חשש של מתפללים במקום מפיגוע, והללו החלו להמלט מהאזור. כתוצאה מהמנוסה נפצעו כמה אנשים באורח קל, ואחרים הוגדרו כפגועי הלם. במקום התקהלו מאות מתושבי נצרת, שהצליחו ללכוד את 3 החשודים בביצוע המעשה בחדרון בכנסייה ואף תקפו את הגבר: הם היכו אותו בחזקה והטיחו את ראשו בקרקע.

ממגן דוד אדום נמסר כי בסך הכל נפצעו באירוע בנצרת 7 בני אדם, כולם במצב קל. 3 מהפצועים הם שוטרים, 3 אזרחים שהגיעו למקום, והשביעי הוא חיים חביבי, שהוביל את המתקפה בכנסייה. הפצועים פונו לבית החולים "העמק" בעפולה ולבית החולים האנגלי בנצרת. שלושת החשודים במעשה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "הלל יפה" בחדרה.

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אומר כי עדייין לא ברור מה היה המניע של שלושת בני המשפחה שנכנסו לכנסיית הבשורה. "אני שמח שהמקום עצמו לא נפגע", אמר עזרא, "ומקווה שיבינו שישראל תשמור על המקומות הקדושים בכל זמן ובכל מקום". במשטרה מעריכים כי נסיון הפיגוע לא היה על רקע לאומני או דתי, וכי העומדים מאחוריו סובלים מבעיה נפשית.

מחוץ לכנסייה: המון ערבי משולהב

ההמונים שהתגודדו מחוץ לכנסיית הבשורה השחיטו ניידת מגן דוד אדום והעלו באש רכב משטרתי. כמה מראשי המגזר הערבי הגיעו למקום בכדי להרגיע את הרוחות. ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שוחח עם ראש עיריית נצרת, רמזי ג'רייסי, והבטיח לו שהמשטרה תחקור עד תום את נסיבות התקרית הקשה. עוד הלילה יכנס מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, דיון מיוחד להערכת מצב בעקבות האירועים בנצרת.

עוד אמר השר עזרא כי אנשי הביטחון עושים את מירב המאמצים כדי לסיים את האירוע ללא פגיעה בחיי אדם. "מדובר בארוע קשה. המשטרה מנסה להרגיע את הרוחות בשילוב עם נכבדי העדה. אני עצמי ניסיתי לשוחח עם ראש עיריית נצרת הנמצא בכנסייה, ואבקש ממנו לפעול לפיזור המתקהלים ולהרגעת הרוחות בשטח", אמר. בתוך כך המשטרה סגרה את מתחם הכנסייה ואינה מאפשרת לאיש להתקרב לאזור, והמפכ"ל קראדי הורה להגביר את השמירה על המקומות הקדושים לנוצרים ולמוסלמים בכל רחבי הארץ.

שרת החוץ, ציפי לבני, שוחחה הערב בטלפון עם שר החוץ של הוותיקן. לבני הבטיחה לעמיתה שממשלת ישראל עושה הכל כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם ההתרחשויות בנצרת. שר החוץ של הוותיקן אמר כי הוא מעריך את הטיפול של ישראל באירוע.

מחר: תהלוכת מחאה בנצרת

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל תתכנס מחר בשעות הצהריים בנצרת לישיבה מיוחדת בעקבות האירועים בכנסיית הבשורה. לאחר מכן מתוכננת תהלוכת מחאה לכיוון הכנסייה, שתכלול את נציגי כל הפלגים של האוכלוסייה הערבית בישראל