רוסנפט לא קיבלה אישור להתמודד על בז"ן אשדוד

המתמודדות האחרות פז, דלק, אמפל, ודור-אלון קיבלו אישור להיכנס לחדרי המידע

התמודדותה של חברת רוסנפט הרוסית במכרז לרכישת בז"ן אשדוד טרם אושרה. רשות החברות עדיין לא קבעה את מועד כניסתה של רוסנפט ושותפתה הישראלית מפל, לחדרי המידע. המתמודדות האחרות פז, דלק, אמפל, ודור-אלון קיבלו אישור להיכנס לחדרי המידע.

רוסנפט נדרשה להציג בפני רשות החברות הבהרות והשלמת מידע. עו"ד מיקי שפיגלמן המייצג את רוסנפט, אמר כי התהליך נמשך זמן ארוך יותר בשל העובדה שמדובר בחברה זרה.

לדבריו, נדרשנו לתת השלמות שבעיקרן הן פרוצדורליות. כך למשל, החברה נדרשה לתרגם את המאזנים שלה מרוסית לאנגלית, אמר.

לגבי שאלת ניגוד העניינים בשותפות של רוסנפט עם גלנקור, מדגישים בחברה כי אין שום ניגוד עניינים. גלנקור, מחזיקה עם דדי בורוביץ בחברת בורגולן - בעלת השליטה בגרנית הכרמל.

בחברה מציינים, כי לרוסנפט וגלנקור יש עסקים משותפים שאינם קשורים לחברת-האם ולכן לא נוגעים למכרז בבז"ן.

שפיגלמן הוסיף ואמר, כי "אני לא רואה כרגע דבר שיכול למנוע מאיתנו להתמודד במכרז. אני מאמין שבתוך ימים ספורים נקבל תשובה חיובית".

כיום מתמודדות על בז"ן אשדוד שש קבוצות: פז, דלק, דור-אלון, סונול, אמפל, של יוסי מימן, ורוסנפט בשותפות עם מפל בה חברים אברהם ננקשווילי, ג'קי בן-זקן וחיים רביבו.

חברת בז"ן פתחה לפני שבוע את חדרי המידע לקראת ההליך להגשת ההצעות למכירת אחזקות המדינה בבז"ן אשדוד.

צוותים של קבוצת דלק וקבוצת פז נכנסו לחדרים, לתקופה של חמישה ימים. הקבוצות כללו מהנדסים, כלכלנים, רו"ח, עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים. ההליך לפיצול והפרטת בז"ן כולל את מכירת בז"ן אשדוד במכרז פומבי, בז"ן חיפה יופרטו בשלב מאוחר יותר באמצעות הנפקה בבורסה.

שווי בז"ן אשדוד מוערך ב-400-500 מיליון דולר.