כן-פייט ביופרמה חתמה מזכר עקרונות עם חברה ביפאן למתן רישיון לשימוש בתרופת CF101 לחברה יפאנית

בתוך כך הודיעה החברה על תחילתן של הכנות לביצוע ניסוי קליני במטרה לבחון יעילות התרופה האמורה בטיפול בתסמיני עין יבשה

כן-פייט ביופרמה הודיעה היום (ב') כי חתמה על מזכר הבנות עם חברה יפאנית למתן רישיון בתרופת ה-CF101 ביפאן לפיתוח ושיווק תרופה זאת למטרת טיפול במחלות דלקתיות, לרבות דלקת מפרקים שגרונית.

מזכר ההבנות אינו מחייב וכפוף לחתימה על הסכם מלא בין הצדדים אשר צפוי להיחתם עוד מספר חודשים.

התנאים הכלכליים בהסכם צפויים לכלול דמי רישיון אשר צפויים להיות משולמים במעמד חתימת החוזה, תשלומים עבור אבני דרך בפיתוח, השתתפות של החברה היפנית בעלויות פיתוח של כן-פייט הקשורות ב- CF101 וכן תשלום של תמלוגים על מכירות של CF101 ביפן.

בתוך כך הודיעה היום כן-פייט ביופרמה על תחילתן של הכנות לביצוע ניסוי קליני שמטרתו לבדוק את יעילות תרופת ה-CF101 בטיפול בתסמינים של עין יבשה.

החברה מתעתדת לבצע את הניסוי הקליני בישראל והוא אמור להתחיל תוך מספר חודשים. הניסוי צפוי לקחת מספר חודשים. בניסוי תיבדק ההשפעה של CF101 על עלייה בייצור דמעות אצל החולים במחלה.

"התוצאות שקבלנו במסגרת הניסוי הקליני בחולי דלקת מפרקים שגרונית, למרות שהן ראשוניות, נותנות אינדיקציה מעודדת למדי שתרופת ה-CF101 יעילה בטיפול במחלת העין היבשה", אמרה פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל החברה.

"שוק התרופות לטיפול במחלה זו הוא עצום ואין בנמצא כיום תרופות טובות למחלה זו. היה ותודגם בניסוי יעילות של התרופה בטיפול במחלה זו, עשוי להיפתח ל-CF101 מסלול פיתוח נוסף והזדמנויות עסקיות חדשות לתרופה זו", הוסיפה פרופ' פישמן.