התפטרה בגלל שינוי במקום העבודה - ותקבל פיצויי פיטורים

ביה"ד: התפטרות עובדת לאחר ששונו שעות המשמרת שלה ומיקום עבודתה - מוגדרת כהתפטרות בשל הרעת תנאים מוחשית

ביה"ד האזורי לעבודה בת"א קבע, כי התפטרות עובדת לאחר ששונו שעות המשמרת שלה ומיקום עבודתה מרמת-גן לאור-יהודה, מוגדרת כהתפטרות בשל הרעת תנאים מוחשית המצדיקה פיצויי פיטורים.

התובעת החלה לעבוד בחברת אורן פרוביזור אחזקות, בעלת רשת חנויות למוצרי טבע, במאי 2003. היא עבדה בחנות ברמת-גן ושעות עבודתה היו מ-12:00 עד 20:00.

בפברואר 2005 הודיע לה בעל החברה, כי היא תועבר לעבודה בחנות באור-יהודה. הוא ציין שתנאי עבודתה והשכר יהיו בהתאם להסכם העבודה. ואולם, העובדת השיבה שנודע לה כי שעות העבודה ישונו, והיא תעבוד מ-14:30 עד 22:00. היא טענה שמדובר בהרעה מוחשית בתנאים והפסיקה את עבודתה.

השופט שמואל טננבוים קבע, כי מדובר בשינוי משמעותי של זמן הנסיעה מביתה בבני-ברק לעבודה ובחזרה. בעוד שלמקום העבודה ברמת-גן אמורה היתה התובעת לנסוע שתי תחנות בקו אחד, הרי שלמקום העבודה באור יהודה זקוקה היתה לשני אוטובוסים ולזמן נסיעה של יותר משעה. מדובר בהרעה מוחשית בתנאי העבודה.

עוד נקבע, כי התובעת נדרשה לשנות את שעות עבודתה והמשמעות היא חזרה לביתה בשעות הלילה המאוחרות. יתר על כן, ציין השופט, בהסכם העבודה צויין במפורש, כי מקום עבודתה ברמת-גן. הוא הוסיף כי שינוי באשר למשמרות יכול להיחשב כהרעת תנאים מוחשית.

הוא קבע, כי החברה תשלם לעובדת פיצויי פיטורים בסך 12 אלף שקל, אך מכיוון שהיא זו שהתפטרה, השופט דחה את תביעתה לחייב את החברה לשלם לה דמי הודעה מוקדמת. נוסף לכך, דחה השופט את התביעה שכנגד שהגישה החברה, בה ביקשה לחייב את התובעת בפיצוי בגין אי מתן הודעה מוקדמת על התפטרות. את העובדת ייצג עו"ד אמיר לוינשטיין. (ע.ב 3264/06).