פשרה בבקשה לאישור ייצוגית: אקסלנס תתרום 1.2 מיליון שקל לקרן ציבורית

בתביעה שהוגשה בפברואר 2002 טען התובע כי המשיבים גרמו במתכוון לעלייה חריגה ומלאכותית של כ-49% בשער מניית פרטנר

נמחקה בהסכמה התביעה שהגיש שלמה קודסי והבקשה לאישורה כייצוגית נגד אופמת השקעות ובעלת השליטה באקסלנס השקעות .

הצדדים הגיעו לידי הסכם, כי לפיו אקסלנס תתרום 1.2 מיליון שקל לקרן ציבורית שמטרתה קידום החינוך בשוק ההון, ולמחלקת ילדים באחד מבתי החולים בארץ. מתוך התשלום ינוכה סך של 10% לבא כוח התובע כשכר טרחת עו"ד והחזר הוצאות ו-2% נוספים לתובע עצמו.

השופט ניסים ישעיה אישר את ההסכם בין הצדדים ונתן לו תוקף של פסק דין. בהסכם נאמר, כי לנוכח ההתפתחויות, ההסברים שמסרה אקסלנס והקושי בהוכחת הנזק ולנוכח התמשכות ההליכים עד כה ומשך הזמן הצפוי עד לגמר ההליכים, העלויות והסיכונים הכרוכים בכך עבור התובע, הספק שנוצר בדבר סיכויי התביעה והתועלת לקבוצה ולאור מוכנותה אקסלנס לתרום סכום נכבד לטובת הציבור, השתכנע התובע למחוק את התביעה והבקשה כאישורה ייצוגית.

בתביעה שהוגשה בפברואר 2002, טען התובע לנזק שנגרם לו עקב ירידת מחירם של אופציות המעו"ף, שלדבריו נגרמה עקב מניפולציה והשפעה בדרכי תרמית שביצעו המשיבים בני"ע.

התובע טען, כי המשיבים גרמו במתכוון לעלייה חריגה ומלאכותית של כ-49% בשער מניית חברת פרטנר תקשורת ותכננו את העלייה בשערי המניות, תוך כוונה לתוצאה הצפויה ירידת המחיר ביום העוקב וגרירת מדד המעו"ף מטה על מנת לגרוף רווח קל ובטוח. (ת.א 1203/02).