עכשיו נראה אותך

עמיר פרץ הוא איש השבוע, איש החודש, איש השנה ועיקר העיקרים איש השנה הבאה. האם גם הוא יטבע בסיר הבשר של מנעמי השלטון, הכבוד וההדר ולא נדע כלל כי בא אל קירבנו? האם יצליח להרים את החברתיות או רק לקלקל את הכלכלה? האם האיש שחוזר ומכריז שהוא "סוציאל דמוקרט" יידע להשתמש במקפצה הגבוהה שהוא מקבל מה"ניאו ליברליזם"?

עמיר פרץ הוא איש השבוע, איש החודש, איש השנה ועיקר העיקרים איש השנה הבאה. האם גם הוא יטבע בסיר הבשר של מנעמי השלטון, הכבוד וההדר ולא נדע כלל כי בא אל קירבנו? האם יצליח להרים את החברתיות או רק לקלקל את הכלכלה? האם האיש שחוזר ומכריז שהוא "סוציאל דמוקרט" יידע להשתמש במקפצה הגבוהה שהוא מקבל מה"ניאו ליברליזם" שנוא נפשו (5.2% צמיחה, ירידה באבטלה) כדי להשביח או כדי לדרדר? זה שהבורסה נפלה מפחד כשהוא נכנס לזירה ועלתה בדיצה כשנודע שהוא (אולי) לא הולך לאוצר, זה לא אומר כלום. שוק זה שוק. תמיד יש לו מחר.

איש פיקח עמיר פרץ. החיים עשו אותו הרבה יותר פיקח. אבל אין פוליטיקאי לא פיקח. אחרת לא היה פוליטיקאי. הוא יודע שההצעה למנות אותו לתפקיד השר הכי בכיר והכי מכובד בממשלה, שר ביטחון, (אם באה מאהוד אולמרט, או כפי שנטען, זוהי התוכנית שטוו חבריו בעבודה במטרה לסלול דרכו לתפקיד ראש ממשלה בעתיד) היא הצעה מתוחכמת, ממזרית, חלקלקה אבל הצעה ששמה את כל האמת על השולחן: קח את תקציב הביטחון ותוציא ממנו את הכסף עבור כל החלומות וההכרזות שלך. במילים אחרות: מה שתקצץ בביטחון זה מה שתקבל בחברתיות, עכשיו נראה אותך.

יש מאיפה לקצץ

לפקידי האוצר יש תוכנית סדורה וברורה לקיצוץ 1 מיליארד שקל, 2 מיליארד שקל, 3 מיליארד ו-4 מיליארד וגם 5 מיליארד. רק תבחר. דע לך: אף קיצוץ מאלה לא יפגע בביטחון האמיתי. גם פקידי האוצר מגדלים כאן ילדים, גם הם משרתים במילואים. אינטרס הביטחון שלהם לא פחות מזה של חבורת אלפי הפקידים המסתובבים ב"מערכת הביטחון". עכשיו נראה אותך עמיר פרץ עומד מול מתקפת החאקי המתוחכמת הרגשית והרגשנית. יטיסו אותך במטוס קרב שיכול להגיע לאיראן ויגידו: אם תחליט על קיצוץ, אנחנו כמובן נבצע אותו במלואו, אבל אז תתכונן לטילי שיהאב 3. יתנו לך משקפת, ייקחו אותך לראות את סיום תרגיל השריון הגדול והרב זרועי ואחרי שתנשום זיעה, אבק ומנות קרב יגידו לך: אם תקצץ אנחנו ניאלץ להשבית את הטנקים המגנים על בנינו.

בוקר אחד תתעורר לצילום ענק בעיתון: החייל ג. גנב שתי ככרות לחם מהבסיס כדי להביא להוריו אוכל לשבת. זה יגמור אותך. הם יודעים את זה. הם ישתמשו בזה.

העוני, החייל, הרגש, חוש הצדק, האכפתיות. הם ישתמשו בזה. אתה רואה את הקצין היפה, הגבוה והמאובק הזה? הרגע הוא חזר ממבצע סופר סודי בעורף האויב. אתה רוצה שנחתוך לו מהמשכורת? בשביל זה הביאו אותך?

ובכן מר פרץ. החברים הללו משופשפים ומיומנים. אבל דע לך: יש המון המון מאיפה לקצץ בלי לגעת בצבא הלוחם ולא תומך הלחימה. להפך, בסופו של דבר אלה מקבלים הכי פחות, והפקידים, קציני השולחן והמזגן, הכי הרבה. רק אל תיתן להם להחדיר בך רגשי נחיתות ביטחוניים.