היהלומן אברהם נמדר ממשיך ברכישות נדל"ן למגורים בת"א: אירו סאט רכשה את מתחם קולנוע תל אביב הישן

היקף העיסקה כ-8.3 מיליון דולר * המוכרות: רב-רון להשקעות, אילנות אביב ו-HJW הנמצאות בבעלות חלקית של יורם גלובוס

היהלומן אברהם נמדר ממשיך במסע הרכישות של נדל"ן למגורים בת"א. חברת אירו סאט הנמצאת בשליטתו מדווחת היום על רכישת מתחם קולנוע תל אביב הישן, תמורת כ-8.3 מיליון דולר.

המתחם נרכש מידי החברות רב-רון להשקעות, אילנות אביב ו-HJW הנמצאות בבעלות חלקית של יורם גלובוס.

גלובוס ניסה בשנים האחרונות לאשר תב"ע שתקנה זכויות בנייה של 300% למתחם בן שלושת הדונמים. התוכנית תוכננה ע"י האדריכל משה צור הנחשב למקורבו של מהנדס העיר לשעבר דני קייזר. אולם, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של ת"א השהתה את אישור התוכנית.

נמדר רכש רק חלק ממתחם הקולנוע בשטח של כ-2 דונם, לאחר הפקעה. נכון להיום, על המתחם חלה תוכנית לכ-250% בלבד להקמת בניין מגורים בן 9 קומות, בשטח של 4,500 מ"ר. בצמוד למגרש נמצא מתחם תיאטרון האוהל, עליו בנוי מבנה לשימור.

נמדר עלה לאחרונה לכותרות כאשר רכש ביחד עם היהלומן שכטר את הקרקע במתחם הרחובות דיזנגוף-פרישמן-אסתר המלכה בתל אביב, תמורת 15 מיליון דולר. הקרקע, בשטח של כ-3 דונם, אדמה פרטית, מיועדת לבניית מגדל דירות יוקרתי בן 18 קומות, 100 דירות (10 אלף מ"ר) ועוד ארבע קומות מסחר (4,000 מ"ר), וארבע קומות מרתף (13,500 מ"ר).

אירו-סאט שעברה באחרונה לשליטת היהלומן אברהם נמדר, חברה לאחרונה ליורם גלובוס להקמת שורה של מרכזי בידור תואמי 'סינמה סיטי' באירופה. בחודשים הקרובים צפויה הקבוצה להקים מתחם ראשון מסוג זה בגרמניה, והוא יכלול שמונה-תשעה בתי קולנוע ומרכז למסחר, בידור ופנאי.

לשם כך, הקימו גלובוס ואירו-סאט הציבורית חברה משותפת בשם גלובוס מרכזי בידור, אשר תוחזק על ידם בחלקים שווים. היקף ההשקעות שמתכננת השותפות החדשה עומד על עשרות מיליוני דולרים.

אירו-סאט הציבורית, לשעבר טל כבלים, נרכשה באחרונה על ידי קבוצת יהלומנים בראשות אברהם נמדר ורוני פלד.

קבוצת גלובוס גרופ עוסקת בהפקת סרטים ותוכניות טלוויזיה, וכן בשיווקם והפצתם. לקבוצה יש כיום רשת בתי קולנוע, הכוללת 23 קומפלקסים ובהם 140 אולמות קולנוע. הקבוצה מייצגת בישראל מספר אולפנים בינלאומיים, כמו יוניברסל, פראמונט, דרים וורקס, וורנר ברדרס ואולפנים אמריקניים עצמאיים.