לשכת המסחר מציעה: הגדלת ההכנסה הפנויה ע"י פטור מדמי ביטוח לאומי ובריאות

לעובדים ברמת שכר מינימום * נשיא איגוד לשכות המסחר: הגדלת ההכנסה הפנויה של ציבור זה תגדיל משמעותית את הצמיחה במשק

נשיאות איגוד לשכות המסחר גיבשה הצעה להגדלת ההכנסה הפנויה נטו לעובדים ברמת שכר מינימום בתוך שנה ל-4,000 שקל לחודש, באמצעות העלאת שכר המינימום באופן מתון, במקביל לפטור מתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות. כך תיוותר ההכנסה הפנויה בגובה שכר המינימום.

בהצעה זו יחלקו הממשלה והמעסיקים בעלות הגדלת ההכנסה הפנויה למשתכרי שכר מינימום, באמצעות ויתור הממשלה על הכנסות מיסי החובה לבריאות ולביטוח לאומי.

במקביל, מציע האיגוד ביטול דמי הטיפול הארגוני המוטל על ציבור השכירים ע"י ההסתדרות, בשיעור 0.8% הנגבים כחובה בחוק, ללא ביטול דמי החבר הוולנטריים.

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ההתמקדות בגובה שכר המינימום בדיונים הקואליציוניים, "נגועה בשטחיות". לדבריו, המטרה צריכה להיות העלאת ההכנסה הפנויה של העובדים ברמת שכר זו.

תוכנית נשיאות לשכות מסחר מציעה העלאת שכר המינימום, בלי לשנות את הגדרתו היום, כך שיכלול רכיבים נוספים, לרמה של 4,000 שקל לחודש, בלוח זמנים שייקבע בהסכם בין המעסיקים לארגוני העובדים.

ביטול מוחלט של מס הבריאות ודמי הביטוח הלאומי לבעלי הכנסה שאינה עולה על 4,000 שקל בחודש, משמעותו תוספת של 122 שקל ברמת שכר של 3,500 שקל לחודש, ותוספת של 140 שקל בחודש ברמת שכר של 4,000 שקל.

לין ציין, כי על בסיס נתוני הביטוח הלאומי, 35% מהשכירים העובדים במשרה מלאה, ו-50% מכלל השכירים במשק, משתכרים עד 4,000 שקל בחודש. לדבריו, הגדלת ההכנסה הפנויה של ציבור זה תתרום לרווחתו ותגדיל משמעותית את הצמיחה במשק.