ג'ורג' בוש לא מסיר את האופציה הצבאית לטיפול בהתקדמותה של איראן בתוכנית הגרעין

יחד עם זאת, אמר "אנחנו מעוניינים לפתור את העניין באמצעים דיפלומטים ואנחנו עובדים קשה מאוד על מנת לעשות זאת".

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, נשאל היום באם צבא ארה"ב ישתמש באופציה צבאית על מנת למנוע התקדמותה של איראן בתוכניות הגרעין שלה. "כל האופציות פתוחות", ענה הנשיא, "למרות שפיתרון הבעיה באמצעים דיפלומטים עדיפה עליי".

"אנחנו מעוניינים לפתור את העניין באמצעים דיפלומטים ואנחנו עובדים קשה מאוד על מנת לעשות זאת".

ארה"ב עובדת עם צרפת, גרמניה, בריטניה ומדינות אחרות "במאמץ משותף" על מנת לשכנע את איראן לסגת מתוכנית הגרעין שלה. בוש הוסיף, "הנושא יידון עם נשיא סין, הו ג'ינטאו, בעת ביקורו השבוע בוושינגטון.

המתח בין ארה"ב לאיראן גובר לאחרונה על רקע תוכניותיה של זו, האחרונה, להמשיך בתוכניות הגרעין שלה. העיתונים, הניו-יורקר והווישנגטון-פוסט, פירסמו השבוע שלארה"ב יש תוכניות צבאיות מוכנות נגד איראן, תוכנית הכוללת בתוכה אף שימוש בנשק גרעיני.

העתון "וושינגטון פוסט" פרסם שממשל בוש מתכונן למהלומה צבאית אפשרית על איראן. במאמר בקונטרס הדעות של העיתון, אומר הפרשן הצבאי וויליאם ארקין, כי למרות הכחשות של הנשיא ג'ורג' בוש ושר ההגנה דונאלד ראמספלד, תכניות המלחמה נגד איראן הן סוד גלוי.

יותר מוקדם היום, אמר נשיא איראן, מחמוד אחמידינג'אד, כי ארצו "תשתמש בטכנולוגיה האחרונה העומדת לרשותה", נגד אויביה, ו"תחתוך את ידיהם של התוקפנים".